صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
شماره هفت هزار و ششصد و دو - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و دو - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

حس آشنای ناکامی در یورو

این فرانسه متفاوت

هواداران تیم ملی فرانسه سه‌شنبه شب و بعد از باخت 2 بر یک مقابل اسپانیا در نیمه نهایی یورو 2024 و یک نمایش ناامیدکننده دیگر در تورنمنتی که به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی وارد آن شدند، حس آشنایی داشتند.
آبی‌ها ستاره‌های بزرگی داشتند از جمله کیلیان امباپه اما تنها گلشان در جریان بازی در این تورنمنت را در بازی آخر زدند، امباپه هم اصلاً نتوانست انتظارات را برآورده کند. فرانسه بعد از آنکه خیلی زود جلو افتاد، به اسپانیا اجازه داد با دو گل در چهار دقیقه به بازی برگردد در حالی که کمتر از یک‌سوم زمان بازی گذشته بود؛ بعد از آن هم هرگز به طور جدی دروازه تیم حریف را که از دفاع از برتری نزدیکش راضی بود، تهدید نکرد.
لوییس دلافوئنته، مربی اسپانیا بعد از بازی یک‌چهارم نهایی مقابل آلمان مورد انتقاد قرار گرفت به خاطر اینکه با یک گل برتری زیادی محافظه‌کاری به خرج داده و میزبان بازی‌ها بعد از 13 تلاش، موفق به زدن گل مساوی شد. فرانسه در موقعیتی مشابه مقابل اسپانیا قرار گرفت که سه بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت اما هیچ عزم جدی و فوری برای رسیدن به گل تساوی نشان نداد حتی بعد از آنکه دیدیه دشان در نیمه‌دوم چهار تغییر در ترکیب تیمش به وجود آورد.
فرانسه پرسینگ مداوم و مؤثری در برابر مدافعان اسپانیا نداشت که با پاسکاری در یک‌سوم دفاعی‌شان و کشتن وقت هیچ مشکلی نداشتند. غیر از گل دقیقه 9 راندال کولو موآنی، فرانسه تنها دو ضربه در چهارچوب داشت و حتی وقتی یک گل عقب افتاده بود، از انجام کارهای ترکیبی ساده عاجز بود؛ در عوض، بازیکنان این تیم نفوذهای بی‌فایده می‌کردند و شش بار شوت‌های از راه دور از بالای دروازه اسپانیا رد شد.
تصمیم عجیب دشان برای نشاندن آنتوان گریزمان روی نیمکت هم برای فرانسه گران تمام شد چون آبی‌ها از هشت بازی آخری که او در ترکیب اصلی نبود، تنها یکی را برده بودند. اما این پایان مناسبی برای تورنمنت کمتر از حد انتظار فرانسه بود؛ آنها تا همین‌جا هم به سختی بالا آمدند.
قبل از بازی با اسپانیا، دشان در کنفرانس خبری از عملکرد تیمش در این مسابقات دفاع کرده و گفته بود، آنها که فکر می‌کنند تیمش کسالت‌آور بازی می‌کند، در این بازی تیمی متفاوت را خواهند دید. همه دیدند.
جستجو
آرشیو تاریخی