خبر و مصاحبه

نشست وزیر ورزش با المپیکی‌ها
 کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز در نشست صمیمی با ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس گفت و گو می‌کند.
این جلسه از ساعت ١٠ صبح امروز در سالن آبگینه هتل المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، ورزشکاران مسافر بازی‌های المپیک پاریس و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود.


 رکوردشکنی صالحی در اسکیت
میلاد صالحی در  مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت، رکورد ماده ۱۰۰ متر ایران را شکست. او در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا با ثبت حد نصاب ۹.۵۶۶ ثانیه زودتر از بقیه اسکیت‌بازان خط پایان را رد کرد و با قهرمانی رکورد ملی این ماده را هم جابه‌جا کرد.


تارقلی‌زاده: ۴ هفته اول لیگ برتر بدون VAR برگزار می‌شود
علی تارقلی‌زاده، رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود اظهار داشت: «اتفاقی خوب و البته شوک‌آور برای AFC ورود سیستم کمک‌داور ویدیویی به فوتبال کشورمان بود، چون باید سعی می‌کردند VAR‌ را برای بازی لیگ قهرمانان بیاورند. کمیته اجرایی تصویب کرده تمام مسابقات لیگ قهرمانان با VAR برگزار شود. مردم مشتاقانه می‌آیند بازیکنان بزرگی همچون رونالدو و نیمار را ببینند. رونالدو را آوردیم تا به جامعه روحیه تزریق شود.» او تصریح کرد: «لازم است پروسه تهیه کمک‌داور ویدیویی سریع‌تر انجام شود. باتوجه به کمک‌هایی که از سمت وزارت ورزش و صداوسیما به فدراسیون شده می‌توانیم VAR را در لیگ برتر فصل جدید داشته باشیم. البته برگزاری قطعی مسابقات لیگ برتر با استفاده از وی‌ای‌آر از هفته چهارم به بعد است و بازی‌ها پیش از هفته چهارم، احتمالاً بدون استفاده از این تکنولوژی برگزار خواهد شد تا نواقص برطرف شود.» رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: «یک سیستم VAR بالای ۲ تن وزن دارد و جزئیات و تجهیزات فراوانی دارد و با ساده‌انگاری آن مردم را فریب می‌دهیم! تقاضا برای آن زیاد است و سفارش آن از شرکت‌ها ۷ ماه طول می‌کشد. افرادی که می‌گویند این وسیله آوردنش راحت است، بروند بیاورند! هزار تومان نمی‌توانیم به بانک‌های خارجی بفرستیم و از فرودگاه خودمان نمی‌توانیم ۱۰ هزار دلار این طرف و آن طرف ببریم.» تارقلی‌زاده بیان داشت: «کسی برای VAR جیبی ندوخته است و دنبال درآمدزایی با آن نیستیم و صرفاً یک وسیله است که برای فوتبال لازم و اجباری است. متأسفم که یک‌سری افراد به خاطر منافع خودشان به دنبال منصرف کردن شرکت‌های خارجی جهت ارائه VAR به ایران بودند. آنها قطعاً یک ایرانی اصیل نیستند! یک دستگاه VAR انتخاب کردیم که این دستگاه چینی بوده و شاید در این خصوص انتقاد کنند اما سرتاسر دنیا این را می‌دانند که اکنون اکثر وسایل الکترونیکی در هند و چین تولید می‌شود.»


آغاز مرحله دوم مبارزه با فساد
پرونده فساد در فوتبال که با موضوع مس رفسنجان مشهور شد، وارد گام دوم عملیاتی خود شده است. این پرونده که در مرحله اول خود با جلب برخی مسئولان تیم، چند مقام فدراسیون فوتبال و چند فعال رسانه‌ای همراه بود، حالا وارد فاز دوم عملیاتی خود شده است. براساس اخبار دریافتی ما، این روند مبارزه با فساد وارد استان خوزستان و هیأت فوتبال این استان شده است و هم اکنون برخی تحقیقات توسط نهادهای نظارتی با دستور قضایی در حال انجام است.


اعلام قطری‌ها در خصوص
فسخ قرارداد حزباوی

محمدامین حزباوی، بازیکن پیشین تیم فوتبال فولاد خوزستان و تیم ملی ایران، با اعلام باشگاه السد به صورت توافقی از تیم جدا شد. این در حالی است که حزباوی با قراردادی پنج ساله به السد قطر پیوسته بود و تنها یک فصل در این تیم توپ زد. باشگاه السد درحالی خبر از فسخ قرارداد با حزباوی داد که این مدافع ایرانی فصل بسیار خوبی را با تیم پشت سرگذاشت و در بیشتر بازی‌های تیم در ترکیب اصلی بود. درباره دلیل فسخ قرارداد حزباوی گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد و این باعث شد تا روزنامه الرای قطر هم واکنش نشان دهد. این روزنامه قطری دلیل فسخ قرارداد حزباوی را فنی دانست. الرای در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: «السد می‌خواهد که یک تیم قدرتمند و قوی برای فصل بعد آماده کند و به همین خاطر قرارداد حزباوی را به صورت توافقی فسخ کرد. باشگاه السد از این بازیکن به خاطر زحماتی که در فصل قبل کشید تشکر کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی