واکنش سرمربی والیبال شهداب به میزبانی یزد

محمدی‌راد: قهرمانی آسیا راحت نیست

مهری رنجبر
خبر‌نگار

73 روز مانده به جام باشگاه‌های والیبال مردان آسیا، تمرینات تیم شهداب یزد میزبان مسابقات، جدی شد، آن هم با ترکیبی جوان و متفاوت از فصل قبل. شهدابی‌ها که برای اولین بار میزبان جام باشگاه‌های والیبال مردان آسیا شده‌اند، در تدارک هستند تا نمره قبولی بگیرند؛ هم بابت میزبانی و هم نتیجه تیم، آن هم حالا که ترکیب متفاوتی از فصل قبل دارد، هم بازیکنان و هم کادرفنی. رحمان محمدی‌راد سرمربی جدید شهداب یزد، بعد از توافق خیلی زود کارش را شروع کرد و منتظر است با حضور بازیکنان کمکی تیمش تکمیل شود: «هفته دوم تمرین را پشت‌سر گذاشتیم. بازیکنان با پایان لیگ کمتر کار توپی انجام دادند و به همین خاطر کار را با آشنایی با توپ شروع کردیم و بعد روی آمادگی بدنی آنها تمرکز کردیم تا تیم با اضافه شدن بازیکنان کمکی تکمیل شود. خوشبختانه ما زمان کافی برای آمادگی تا شروع رقابت‌ها را داریم.»
به نظر می‌آید تیم او کار راحتی برای قهرمانی در باشگاه‌های آسیا ندارد: «درست است که همه توقع دارند ایرانی‌ها قهرمان شوند، اما اینطور نیست. قبلاً به خاطر غیبت شرق آسیایی‌ها و تیم‌های قدرتمند، کار برای قهرمانی راحت‌تر بود، اما حالا تیم‌های ژاپن، کره و قطر می‌آیند؛ تیم‌هایی قدرتمند با بازیکنان خارجی خوب، چرا که انگیزه حضور در جام باشگاه‌های جهان و پاداش دلاری‌اش را دارند؛ مسابقاتی که مارکتینگ است. حضور تیم‌های قدرتمند، سطح رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را بالا می‌برد و بنابراین قهرمانی سخت می‌شود. با اتفاقاتی که برای والیبال ایران افتاده، امیدواریم نماینده شایسته‌ای در این رقابت‌ها باشیم.»
سرمربی تیم والیبال شهداب یزد امیدوار است جام قهرمانی در ایران بماند: «امیدوارم جام قهرمانی آسیا در ایران بماند. البته برای تحقق آن باید تیم‌های برتر آسیا را ببریم. فولاد سیرجان هم با شرایطی که سال قبل داشت، دنبال قهرمانی آسیاست. در واقع همه تیم‌ها شانس دارند. من هم امسال، بعد از سال 97، دومین‌باری است که در جام باشگاه‌های آسیا حاضر می‌شوم و انگیزه زیادی دارم تا حداقل خودم از خودم راضی باشم. همه بازیکنان می‌دانند در چه شرایطی و چه تیم‌هایی می‌آیند. البته طبیعی است که مردم یزد توقع داشته باشند، اما آنها هم شرایط را بعد از تغییرات ترکیب تیم و کوچ ناگهانی بازیکنان سال قبل درک می‌کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی