جهانبخش در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی:

بازگشت به لیگ ایران؟ در اروپا می‌مانم

پیشنهاد اغواکننده مکزیکی‌ها را نمی‌پذیرم

شهاب رستگار
خبر‌نگار

علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی تیم فوتبال فاینورد هلند دوران پرفرازونشیبی را در یکی از مطرح‌ترین تیم‌های اروپایی پشت سر گذاشت و در نهایت کار وی به جدایی از فاینورد کشید. البته زمزمه این جدایی از نیم‌فصل گذشته مطرح شده، جایی که سایت «msn» در مطلبی به این بازیکن ایرانی پرداخت و اعلام کرد که او جایی در برنامه «آرنه اشلوت» ندارد و بزودی از این تیم جدا خواهد شد. «قرارداد این بازیکن ایرانی با فاینورد رو به اتمام است و مدیران و کادرفنی این تیم حاضر به تمدید قرارداد با جهانبخش نیستند و بزودی این بازیکن به درهای خروجی فاینورد نزدیک خواهد شد. البته قرارداد جهانبخش طوری بود که او می‌‌توانست با رضایت مدیران باشگاه قرارداد خود را تا یک فصل دیگر تمدید کند اما آنها چنین کاری نخواهند کرد.»  جهانبخش در فصل ۲۰۲۱ با قراردادی به ارزش یک‌میلیون یورو از برایتون انگلیس راهی فاینورد شد و در تابستان گذشته هم با وجود آنکه پیشنهاداتی از سایر تیم‌های اروپایی داشت اما ترجیح داد به قراردادش با فاینورد پایبند بماند.
این درحالی است که با جدایی جهانبخش از فاینورد، حالا گزینه‌های زیادی برای همکاری با کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ از غربی‌ترین کشورهای دنیا تا چند تیم لیگ برتری در فوتبال ایران!
نکته جالب درخصوص آخرین وضعیت جهانبخش اینکه در شرایطی که برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر از پیشنهادات اروپایی به جهانبخش خبر می‌دهند و در این بین نیز نام تیمی از سری آ ایتالیا نیز مطرح شده بود اما درحال حاضر یک پیشنهاد عجیب و دور از ذهن به علی جهان رسیده که البته با وجود آنکه در این مدت رسانه‌های رسمی به آن نپرداختند و این خبر فقط در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت، اما حالا جهانبخش در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی این پیشنهاد را تأیید می‌کند.
بر همین اساس و به این بهانه دقایقی با علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درباره آینده کاری‌اش در ایران ورزشی به گفت‌و‌گو پرداختیم:
 هنوز هیچ بازیکنی از فوتبال ایران در لیگ مکزیک بازی نکرده است؛ این پیشنهاد تا چه اندازه صحت دارد و آیا قرار است اولین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ مکزیک باشی؟
این پیشنهاد صحت دارد و مکزیکی‌ها چنین پیشنهادی را به من ارائه داده‌اند اما آن سمت‌ها نمی‌روم!
پس پیشنهاد مکزیکی‌ها را تأیید می‌کنی؟
بله درست است؛ اتفاقاً مکزیکی‌ها پیشنهاد خیلی خوب و اغواکننده‌ای ارائه کردند اما همان‌طور که گفتم تصمیمی برای بازی در این کشور ندارم و فعلاً به آن سوی دنیا نمی‌روم!
هدفت برای فصل جدید بازی در لیگ کدام کشور است؟
پیشنهاداتی به دستم رسیده است ولی تصمیم دارم اگر شرایط فراهم باشد در اروپا بمانم و به کارم در لیگ‌های اروپایی ادامه بدهم.
یعنی امکان دارد در هلند بمانی و در همین کشور به بازی ادامه بدهی؟
هیچ چیز معلوم نیست. شاید چنین تصمیمی هم باشد اما فعلاً می‌خواهم در فوتبال اروپا بمانم.
صحبت‌هایی هم از پیشنهادات داخلی از جمله حضورت در استقلال مطرح شده است. در این مورد به دفعات اعلام کردی قصدی برای بازگشت نداری. هنوز بر سر حرفت هستی؟
بله همین‌طور است و فعلاً برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارم.
درباره پیشنهاد تیم مکزیکی به جهانبخش ذکر این نکته جالب است که کرول‌آزول یکی از تیم‌های قدیمی مکزیک است که توانسته است 9 بار قهرمان لیگ این کشور شود و چهار مرتبه نیز در جام حذفی، کاپ قهرمانی را بالای سر برده است. همچنین این تیم با 6 عنوان قهرمانی در باشگاه‌های کونکاکاف، دومین تیم پرافتخار این مسابقات محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی