خبر و مصاحبه

ورود نهادهای نظارتی به ماجرای آقایی‌پور
در حالی که قانون سقف بودجه مانند فصل گذشته قرار است اجرا شود، ماجرای انتقال جواد آقایی‌پور، ستاره فصل گذشته استقلال خوزستان به تیم آینده‌اش، یکی از سوژه‌های اصلی این فصل از نقل و انتقالات فوتبال ایران بوده است. بازیکنی که در ابتدا عنوان شد، پرسپولیس یکی از تیم‌های خواهان اوست و با این تیم به توافق رسیده اما بعد اعلام شد این بازیکن تازه ملی‌پوش شده می‌خواهد لژیونر شود و برای ادامه فوتبال خود راهی روسیه شود تا برای اورنبورگ بازی کند. با این حال، پس از مدتی خبر رسید این بازیکن پشیمان شده و مذاکرات خود را با استقلال برای حضور در این تیم آغاز کرده است. اما در حالی که خبر توافق نهایی آقایی‌پور و آبی‌پوشان پایتخت به گوش می‌رسید، رسانه‌ها خبر دادند که سپاهان با پیشنهادی هنگفت و 40 میلیاردی، این بازیکن را های‌جک کرده و 40 میلیارد هم به استقلال خوزستان بابت رضایتنامه داده است که این چنین مبلغی برای یک بازیکن تیم چهاردهم جدول فصل گذشته تعجب بسیاری از اهالی فوتبال را در پی داشت. حالا اما خبر رسیده نهادهای نظارتی به ماجرای جذب آقایی‌پور ورود کرده‌اند تا از صحت و سقم این انتقال پرماجرا مطمئن شوند.


غفور جهانی: شاید من
پینگ‌پنگ بازی می‌کردم
غفور جهانی، ستاره سابق تیم ملی و باشگاه ملوان با وجود درخشش در تیم ملی و داشتن پیشنهاد از پرسپولیس حاضر به دل کندن از تیم شهرش نشد و تا پایان دوران فوتبالش در ملوان ماند اما حالا که پیشکسوت شده، مسئولان این تیم سراغی از او نمی‌گیرند. همین امر موجب گلایه‌های مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران شده است. او می‌گوید: «وقتی مسئولان باشگاه سراغی از من نمی‌گیرند و فراموشم کردند، تصورم این است که پینگ‌پنگ بازی می‌کردم نه فوتبال که این همه به دست فراموشی سپرده شده‌ام و کسی سراغ من نمی‌آید.» غفور جهانی از دادن مشاوره به مهدی تارتار، سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال ملوان می‌گوید: «با حضور این مربی جوان، ملوان اوج دوباره‌ای گرفت و من هم در حد توانم به ایشان مشورت دادم تا روند صعودی تیم ادامه داشته باشد. با این حال مشکلات مالی که همیشه تیم را اذیت کرده بازهم گریبان ملوان را گرفت.» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران مشکل این رشته را توجه نداشتن باشگاه‌ها به آکادمی‌ها و تیم‌های پایه می‌داند: «ورود پول به فوتبال و اتفاقاتی که پیرامون آن در فوتبال پایه رخ داد اجازه نداد تا استعدادها شناسایی شوند و خیلی از بازیکنانی که می‌توانستند تبدیل به فوتبالیست‌های بزرگی شوند دیده نشدند.»

 
بدهی 30 میلیارد تومانی استقلال خوزستان
باشگاه استقلال خوزستان که میودراگ بوژوویچ اهل مونته نگرو را به عنوان سرمربی جذب کرده شرایط مالی خیلی مناسبی ندارد. این باشگاه حدود 30 میلیارد تومان از فصل گذشته به بازیکنان، کادرفنی و آژانس‌ها بدهی دارد که هنوز پرداخت نشده است. سیروس پورموسوی، سرمربی فصل گذشته استقلال خوزستان این خبر را تأیید کرد. با این حال باشگاه استقلال خوزستان امیدوار است با فروش جواد آقایی‌پور به یک باشگاه بزرگ درآمد خوبی به دست بیاورد.

 
دقیقی می‌ماند
رئیس هیأت مدیره باشگاه شمس آذر از تعیین تکلیف سرمربی این تیم در دو روز آینده خبر داد. مهرزاد نجفیان می‌گوید: «از ابتدا گزینه اصلی این باشگاه برای هدایت شمس آذر، سعید دقیقی بوده و سعی کردیم در فصل پیش رو نیز این سرمربی توانمند را حفظ کنیم. مذاکرات خوبی با سعید دقیقی صورت گرفته و اگر مشکلی به وجود نیاید به احتمال زیاد فصل آینده نیز با سعید دقیقی در لیگ برتر حاضر خواهیم شد.» او با اشاره به فعالیت تیمش در بازار نقل و انتقالات این طور می‌گوید: «کار نقل و انتقال و خرید بازیکن نیز در حال انجام است و باشگاه در تلاش است تا کار بدون مشکل خاصی ادامه و استمرار داشته باشد. تمام تلاش ما برای حفظ اسکلت اصلی تیم و حضور با قدرت در فصل پیش رو است و امیدواریم بتوانیم حضور خوب و رضایت هواداران را داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی