در حاشیه

سامورایی‌ها با 400 ورزشکار
در پاریس

پس از یک میزبانی خانگی موفق در توکیو، ژاپن به دنبال کسب 55 مدال از جمله 20 مدال طلا در المپیک پاریس با بزرگترین کاروان است. ژاپن قرار است تقریباً 400 ورزشکار را به المپیک پاریس بفرستد که بزرگترین کاروان خود را برای بازی‌های المپیک خارج از ژاپن با هدف کسب 20 مدال طلا راهی خواهد کرد. این کشور سه سال پیش توانست 58 مدال (27 طلا، 14 نقره و 17 برنز) کسب کند. ورزشکاران ژاپنی به دنبال این هستند تا موفقیت خود را ادامه دهند. ژاپن در بازی‌های توکیو قدرت خود را در جودو نشان داد و 9 مدال طلا کسب کرد. پیش‌بینی می‌شود در پاریس هیفومی آبه جودوکار و یوتا آبه اولین خواهر و برادر در تاریخ المپیک باشند که با موفقیت از عنوان خود دفاع می‌کنند.

 

غیبت در المپیک به خاطر مشکلات قلبی

سایت والیبال ایتالیا خبر داد سیمون آنزانی یکی از مدافعان روی تور این تیم به دلیل مشکلات مربوط به سلامتش حضور در المپیک را از دست داد و اردوی این کشور را ترک کرد. دجورجی سرمربی ایتالیا برای المپیک روی درخشش ستارگانش حساب باز کرده و یکی از والیبالیست‌های دعوت شده آنزانی بود. او سال‌ها یکی از ارکان ایتالیا بوده و به عنوان کاپیتان دوم عملکرد خوبی داشته و غیبت این ستاره به دلیل مشکلات قلبی ضربه بدی به ایتالیا برای بازی‌های المپیک خواهد بود.

 

ادای احترام به پدر

 میکل مرینو زننده گل پیروزی‌بخش اسپانیا مقابل آلمان، پس از گل دراماتیک خود، خوشحالی‌اش را با پرچم کرنر ورزشگاه شهر اشتوتگارت تقسیم کرد. دلیل این شادی خاص، تکرار خوشحالی پدر میکل مرینو یعنی آنخل میکل مرینو در این ورزشگاه پس از ۳۳ سال بود. پدر میکل مرینو، سال ۱۹۹۱ در جریان دور برگشت مرحله دوم جام یوفا، پس از گلزنی با لباس اوساسونا مقابل اشتوتگارت در همین ورزشگاه خوشحالی خود را با پرچم کرنر تقسیم کرد و میکل مرینو برای ادای احترام به پدرش این شادی را انجام داد.

جستجو
آرشیو تاریخی