نامه خداحافظی احساسی کروس

با قلبم برگشتم و پشیمان نیستم

تونی کروس ستاره فوتبال آلمان پس از حذف مقابل اسپانیا با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی، خداحافظی کرد. او در نامه‌ای سرگشاده نوشت: «تلفن من در 29/9/2023 زنگ خورد.
تماس گیرنده، یولیان ناگلزمان. درخواست؟ بازگشت به تیم ملی. اولین فکری که در سرم افتاد، این بود: من احمق نیستم! اولین فکری که در دلم افتاد: لعنتی بگو بله! همان‌طور که همه می‌دانیم، این قلب است که تصمیم می‌گیرد.
اولین فکر من امروز صبح 6 جولای 2024: خوشحالم که این کار را انجام دادم، با وجود تمام غم و تهی بودن بعد از سوت پایان بازی دیروز. من همیشه در تیم چیزهایی بیشتر از آنچه در سال‌های اخیر نشان داده بودند، می‌دیدم اما انتظار نداشتم که در مدت زمان کوتاهی بتوانیم شانس واقعی برای کسب عنوان قهرمانی و همتراز شدن با بهترین‌ها را داشته باشیم. به همین دلیل به دستاوردهای این تیم بسیار افتخار می‌کنم و تمام آلمان می‌تواند دوباره مفتخر باشد.
یک تشکر ویژه از همه شما که یورو 2024 را در خانه به چیزی خاص تبدیل کردید. ما شما را دیدیم و احساس کردیم. ما با شما هواداران زندگی کردیم. از نظر شخصی، مایلم از شما به خاطر صمیمیت و محبت ویژه چند هفته گذشته تشکر کنم. خیلی خاص بود.
و در آخر یک خواهش: حالا که آلمان پسر مورد علاقه‌اش را پیدا کرده است، نگذارید فرار کند! سفر این تیم ادامه دارد   و  اگر حتی در فازهای بد در کنارش بمانید، بی‌رحمانه کمک می‌کند. من می‌توانم به شما یک چیز را اطمینان دهم: این گروه متشکل از افراد بزرگی است که همه چیز را برای موفقیت تیم می‌دهند.
و آخرین چیزی که برای من بسیار مهم است: پدری، معذرت می‌خواهم و امیدوارم زود خوب شوی. به هیچ وجه قصد نداشتم به تو آسیب بزنم. برایت بهترین‌ها و یک ریکاوری سریع آرزو می‌کنم. تو بازیکن فوق‌العاده‌ای هستی.»
جستجو
آرشیو تاریخی