رهبری فرد: 60 میلیارد برای دلال‌ها کسادی بازار است

جعفر برزگر
خبرنگار

بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس خیلی صریح و شفاف درباره ناپاکی‌های فوتبال صحبت می‌کند. او اعتقاد دارد که با این سبک و سیاق و برخوردهای لحظه‌ای و کوتاه مدت نمی‌توان با فساد در فوتبال به طور ریشه‌ای برخورد کرد. رهبری‌فرد می‌گوید: «متأسفانه 30 سال است که در فوتبال ما قانون به معنای واقعی‌اش اجرا نمی‌شود. اینقدر این فوتبال ناپاک است که با کارخانه وایتکس هم تمیز نمی‌شود. الان یک مدیر برنامه 80-90 بازیکن دارد و خیلی راحت برای فوتبال این مملکت تصمیم می‌گیرد. کدام قانون در این فوتبال به درستی رعایت و اجرا شده است؟ شما را به خدا قسم می‌دهم که هوادار فوتبال را فریب ندهید.»
او با اشاره به درآمدهایی که برخی از این ایجنت‌ها (شما بخوانید دلال‌ها) در فوتبال دارند، اینطور می‌گوید: «ببینید، همه جای دنیا مدیربرنامه هست اما اینجا طرف یک دفتر زیر بغلش است و یک دفتر در سطح شهر اجاره کرده و برای فوتبال تصمیم می‌گیرد. مدیرعامل هم باید با آنها کنار بیاید چون اگر این کار را نکند خودش را برمی‌دارند. من شنیدم فلان دلال گفته امسال بازارمان کساد بود و فقط 60 میلیارد کاسبی کردیم. همین‌ها خیلی راحت در تیم ملی هم می‌توانند اعمال
نفوذ کنند.»
رهبری‌فرد ضمن بازگو کردن یک اتفاق از شیوه‌های دلال‌ها برای بالا بردن قیمت بازیکنان می‌گوید: «یک نمونه دیگر هم که شاید برای‌تان جالب باشد این است که بازیکن را بردند مقابل ساختمان رقیب عکس انداختند و برای باشگاه فرستادند که اگر با مبلغ ما موافق نیستید، ما با رقیب امضا می‌کنیم. باشگاه هم از ترسش پیشنهاد سه برابری داده و همان بازیکن برگشته، متأسفانه اینها واقعیت‌های فوتبال ماست.»

جستجو
آرشیو تاریخی