35 ضربه به دروازه گرجستان

خط و نشان ماتادورها برای مدعیان

اسپانیا با قدرت از گروه مرگ صعود کرد و خودباوری‌اش به درستی بالا رفت، حالا با یک بازی منظم و پرشور برابر گرجستان ثابت کرد دوباره تیمی شده که راه گل زدن را آموخته است. ماتادورها از ابتدا هم قرار بود گرجستان را شکست دهند که با صعود از مرحله گروهی در نخستین حضور در جام ملت‌های اروپا از حد انتظارات فراتر رفت اما برد 4 بر یک برابر این تیم قاطعانه و عالی به دست آمد.
اسپانیا چند بار دروازه‌بان روی فرم گرجستان، گیورگی مامارداشویلی را به واکنش مجبور کرده بود قبل از آنکه در ضدحمله غافلگیر شود و نخستین گلش در این تورنمنت را از بازیکن خودی، روبین له‌نورماند بخورد. ترسی به وجود نیامد و اگرچه با گل تساوی رودری دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند، اسپانیا عالی بود. فابین روییز گل برتری را زد و گل‌های دیرهنگام نیکو ویلیامز و دنی اولمو بازتاب عادلانه‌ای از برتری لاروخا بود.
ویلیامز و دیگر بال تیم، لامینه یامال همیشه خطرناک بودند، آنها مجوز داشتند از تمام هنر و تکنیک خود استفاده کنند اما دفاع گرجستان شایسته تحسین است برای آنکه باعث شد بیشتر کارهای خوب آنها به بیرون محوطه جریمه محدود شود.
رودری مثل منچسترسیتی ضرباهنگ تیم را بالا نگه می‌داشت و در فضاها پاس می‌فرستاد و هم‌تیمی‌ها را روانه می‌کرد ضمن اینکه دوندگی پرانرژی مارک کوکوریا و توزیع استادانه رویس به معنای آن بود که اسپانیا بر وسط زمین سلطه کامل داشت. اسپانیا 35 ضربه به سمت دروازه گرجستان زد که 13تایش در چهارچوب بود و این نشان می‌دهد لوییس دلافوئنته تیمی ساخته که دیگر به دنبال مالکیت فقط برای حفظ توپ نیست.
اسپانیا تا اینجا بهترین تیم تورنمنت بوده که در مرحله گروهی، کرواسی، ایتالیا و آلبانی را از پیش رو برداشته و بعد گرجستان را شکست داده که در سال‌های اخیر اتفاق رایجی نیست. بعد از پیروزی 4 بر صفر اسپانیا مقابل ایتالیا در فینال یورو 2012، لاروخا برای نخستین‌بار در مرحله حذفی یورو یا جام جهانی مسابقه‌ای را در وقت قانونی برده است. آنها در یورو 2016 در 90 دقیقه به ایتالیا باختند و پنج بازی بعدی در یورو و جام جهانی به وقت اضافه کشیده شده که دو تا را برده و سه تا را باخته‌اند.
این برنامه جدید برای رسیدن به محصول نهایی البته در مرحله بعد با حریف متفاوتی محک می‌خورد چون قرار است جمعه در اشتوتگارت با آلمان روبه‌رو شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی