لحظه جادویی جود در گلزن‌کرشن

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار

شایستگی، استعداد، کیفیت، انگیزه، عطش، تلاش و در نهایت ناکامی؛ این کلمات، تاریخ فوتبال ملی انگلیس را توصیف می‌کند. تاریخ فوتبالی کشوری که قرار بود به عنوان مهد فوتبال، تبدیل به یکی از پرافتخارترین تیم‌های جهان شود اما نرسیدن به موفقیت در لحظات آخر برای آنها تبدیل به یک عادت شده است. انگار کنار سه شیر مشهور لوگوی انگلیس، برچسب «بازنده بودن» خورده و برای برداشتن این برچسب اراده و کیفیت هیچ ستاره‌‌ای کافی نیست. انگیزه جود بلینگام در این دوره از جام ملت‌های اروپا اما اثبات خلاف این ادعاست.
ستاره رئال مادرید در یکی از بدترین شب‌های فوتبال ملی انگلیس مقابل اسلواکی نه‌چندان قدرتمند، ناجی تیم ملی این کشور و گرت ساوت‌گیت شد. اولین شوت در چهارچوب انگلیس در عصر سخت گلزن‌کرشن، به زیبایی هر چه تمام‌تر توسط بلینگام وارد دروازه اسلواکی شد و بلینگام نشان داد که یک ستاره سطح بالا، چطور می‌تواند تفاوت‌ها را در یک بازی تعیین‌کننده رقم بزند.
بلینگام پیش از لحظه جادویی خود عملکرد خوبی در ترکیب تیم نداشت طوری که گرت ساوت‌گیت در نشست خبری پس از بازی، اعتراف کرد که به فکر تعویض او بوده است. در این مسابقات اما هیچ چیز به اندازه گلزنی و کسب نتیجه مهم نیست؛ ۱۰ سال بعد، شاید تصویر گل تماشایی او برابر اسلواکی بخشی از تیتراژ برنامه‌های ورزشی انگلیس باشد و هیچکس، نمایش او قبل از این گل را به یاد نمی‌آورد. ستاره‌ای که حالا پس از به ثمر رساندن دو گل در این جام، اهداف بزرگی مثل قهرمانی، آقای گلی جام و کسب توپ طلا پس از یک فصل رویایی را دنبال می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی