یک بام و دو هوای باشگاه پرسپولیس

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار

در هفته‌های اخیر شایعات زیادی مبنی بر چنددستگی بین بازیکنان تیم پرسپولیس بر سر مسائل مختلف منتشر شده است‌. از جدایی اوسمار گرفته تا فسخ قرارداد بیرانوند، به نظر می‌رسد که بازیکنان تیم پرسپولیس نقش مؤثرتری از یک بازیکن در تصمیم‌گیری‌های کلان باشگاه دارند و حالا این ماجرا به اختلاف نظر بین بازیکنان تیم نیز کشیده شده است. اگر این صحبت‌ها صحت داشته باشد، با فروپاشی سریع جو رختکن تیم قهرمان لیگ مواجه هستیم. موضوعی که خود می‌تواند آغازگر یک بحث باشد که چطور مدیریت یک تیم قهرمان نمی‌تواند جلوی مسموم شدن جو رختکن تیم و بازیکن‌سالاری را بگیرد.
اگر این اختلافات مربوط به چند هفته اخیر نباشد و طی ماه‌های گذشته به وجود آمده باشد، باید از عملکرد پرسپولیس در زمین و قهرمانی آنها در لیگ متعجب شد. چطور می‌شود که یک تیم با چنددستگی بین بازیکنان و شرایط نه چندان مناسب از لحاظ روحی، فوتبال باکیفیتی را در زمین به نمایش بگذارد و قهرمانی را از آن خود کند؟ اگر این موضوع صحت داشته باشد، شاید بتوان شخصیت قهرمانی شکل گرفته در پرسپولیس را عامل موفقیت فصل گذشته تیم با وجود تمام چنددستگی‌ها در رختکن دانست‌.
هر چقدر هم شیرین و شایسته، ماجرای قهرمانی فصل قبل برای پرسپولیس به اتمام رسیده و حالا هیچ چیز مهم‌تر از حفظ اتحاد و تشکیل یک تیم قدرتمند برای دفاع از عنوان قهرمانی نیست. اتفاقی که با شایعات و گمانه‌زنی‌های فعلی پیرامون باشگاه، دور از ذهن به نظر می‌رسد و باشگاه نباید اولویت دیگری جز تشکیل یک تیم متحد و یکدل برای تکرار قهرمانی داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی