فرصت انتقام شیاطین سرخ

یکی می‌رود، یکی می‌ماند

گل بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024 تکرار نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 بین فرانسه و بلژیک است. هیچ‌کدام از دو تیم در مرحله گروهی ظرفیت‌های واقعی خود را نشان ندادند و با تساوی‌های ناامیدکننده در بازی آخر به دومی راضی شدند.
کیلیان امباپه با ماسک محافظ به طلسم گلزنی در یورو پایان داد و از روی نقطه پنالتی دروازه لهستان را باز کرد هرچند به حریف هم فرصت گل زدن از فاصله 11 متری رسید و روبرت لواندوفسکی بازی را به تساوی کشاند. حالا تیم دیدیه دشان برای قهرمانی چند تیم بزرگ را در نیمه سخت قرعه پیش رو دارد؛ آلمان، اسپانیا، پرتغال و اول از همه بلژیک.
فرانسه اما با تنها یک گل خورده در آمار دفاعی تنها اسپانیا را پیش روی خود می‌بیند ضمن اینکه برای نخستین‌بار بعد از چهار بازی دروازه فرانسه باز شد. این آمار برای بلژیک که در دو تا از سه بازی مرحله گروهی موفق به گلزنی نشده، نگران‌کننده است، در گروهی که برای نخستین‌بار در تاریخ یورو هر چهار تیم امتیاز یکسان داشتند. به نظر می‌رسید تیم دومنیکو تدسکو بعد از باخت شوکه‌کننده برابر اسلواکی، با برد دوگله مقابل رومانی فرم عالی‌اش را بازیابی کرده اما مقابل اوکراین بدون گل متوقف شدند در دیداری که اگر درخشش دروازه‌بان تیم و فرصت‌سوزی مهاجمان حریف نبود، کار شیاطین سرخ در یورو تمام شده بود.
بلژیک صعود کرد اما مسأله خط حمله تیم حل نشده، آنها دو گل زدند و تنها صربستان با یک گل آمار بدتری نسبت به بلژیک داشت. ستاره شاخص این خط هم روملو لوکاکوی بدشانس است که هنوز نتوانسته گل بزند. بلژیک که در 18 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف تنها یک شکست داشته، در نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 با یک گل به فرانسه باخت و در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپای 2021 با نتیجه 3 بر 2 برابر تیم دشان شکست
خورد.
امباپه 90 دقیقه مقابل لهستان بازی کرد و نباید مشکلی برای رهبری خط حمله فرانسه در این دیدار داشته باشد. آن طرف هم دودی لوکباکیو که بازی با اوکراین را به دلیل محرومیت از دست داد، می‌تواند جای لئاندرو تروسار را بگیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی