صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

امین کاویانی‌نژاد: المپیک خواب و خوراکم را گرفته است

آکژول دیگر شکست‌ناپذیر نیست

دوبنده تیم ملی در وزن 77 کیلوگرم به امین کاویانی‌نژاد رسید. یک خوزستانی دیگر در ترکیب تیم ملی که سال 2019 با انتخاب محمد بنا اولین‌بار راهی مسابقات قهرمانی جهان شد اما دستش خالی ماند، ولی حالا دوبنده تیم ملی را بعد از مدت‌ها از تن محمدعلی‌گرایی در آورد تا راهی المپیک شود. کاویانی‌نژاد از بازی‌های آسیایی جرقه درخشش در این وزن را زد اما این وزن یک مدعی خیلی جدی به نام آکژول محموداف قرقیزستانی را دارد اما رسیدن به مدال در این وزن برای کاویانی‌نژاد دور از انتظار نیست. کاویانی‌نژاد هم می‌گوید دیگر محموداف شکست‌ناپذیر نیست.
حضور در المپیک رؤیای دست‌نیافتنی بود اما حالا در دسترس است.
از روزی‌که به تیم ملی نوجوانان رسیدم؛ آرزوی حضور در این بازی‌ها را داشتم. همه ورزشکاران از روز اول ورود به دنیای قهرمانی همه تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند مدال المپیک و یا حداقل حضور در این بازی‌ها را تجربه کنند.
جهانی 2019 اولین حضور در رده بزرگسالان و البته نتیجه ضعیف و دور از انتظار بود.
جهانی 2019 را فراموش نکردم اما این جزئی از ورزش است. حالا می‌خواهم در المپیک کشتی بگیرم و نسبت به آن روزها خیلی شرایط بهتری دارم. امیدوارم که بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم.
وزن 77 کیلوگرم نسبت به دوره قبل بازی‌ها با تغییروتحولات زیادی روبه‌رو شده. خیلی از ستاره‌های این وزن رفتند و این شاید فرصت جدیدی برای مدعیان این وزن از جمله تو به وجود بیاورد.
همچنان هم قهرمانان زیادی در این وزن هستند که مدعی تصاحب مدال طلای المپیک را دارند. آکژول محموداف قرقیزستانی مدال نقره دوره قبل را گرفت و طلای مسابقات جهانی را هم دارد و کنار او سنان سلیمانوف آذربایجانی، مالخاز آمویان ارمنستانی و نائو کسوکا ژاپنی هم هستند.
رقابت نزدیکی با محموداف در بازی‌های آسیایی داشتی، فکر می‌کنی این بار چه اتفاقی رخ بدهد؟
حالا باتجربه‌تر از بازی‌های آسیایی هستم و اعتماد به نفسم در این مدت بیشتر شده است. ضمن اینکه اعتقاد دارم آکژول محموداف هم دیگر شکست‌ناپذیر نیست.
شکست او مقابل کشتی‌گیر ژاپنی در قهرمانی آسیا شاید نقاط ضعفش را بروز داد.
در کشور خودش به کشتی‌گیر ژاپنی باخت و این دو معنی دارد؛ اول اینکه محموداف شکست‌ناپذیر نیست و دوم اینکه کشتی‌گیر ژاپنی را نباید دست‌کم گرفت.
قول مدال در پاریس را می‌دهی؟
قول دادن در ورزش که اشتباه است اما هم من و هم بقیه اعضای تیم فقط برای کسب بهترین نتیجه به پاریس می‌رویم.

جستجو
آرشیو تاریخی