صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

علیرضا مهمدی: یک روز را هم نباید از دست می‌دادم

ستاره تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک شاید علیرضا مهمدی باشد. خیلی‌ها که روی هادی ساروی و امین میرزازاده حساب باز کردند اما در المپیک شاید ورق برگردد و یک کشتی‌گیر با دل و جرأت از ایذه بیاید و معادلات را بهم بزند. علیرضا مهمدی در جهانی سال گذشته مدال نقره وزن 82کیلوگرم را گرفت اما حالا در وزن 87کیلوگرم مدعی مدال المپیک است. عمر حضور مهمدی در 87کیلوگرم هنوز به یکسال هم نرسیده اما با گردوخاکی که برای سهمیه به راه انداخت حالا نامش را به عنوان مدعی جدی این وزن مطرح کرده است.

31 روز مانده تا مهم‌ترین دوران ورزشی را تجربه کنی.
خیلی سخت است و این را همه کسانی‌که به المپیک رفتند و حتی مدال گرفتند بارها گفتند المپیک میدان متفاوتی است اما حالا من خیلی به این موارد توجه نمی‌کنم. تمام فکر و ذکرم بهترین جایگاه در المپیک است.
سال قبل در وزن 82 کیلوگرم مدال نقره جهان را گرفتی و حالا می‌خواهی مدال المپیک بگیری؛ این مدت چطور بدنت را برای 87 کیلوگرم پر کردی؟
شرایط خوبی دارم و این را در مسابقات انتخابی نشان دادم.
انتخابی با المپیک متفاوت است اما می‌خواهیم بدانیم که چطور بدنت این افزایش وزن را جواب داد.
مدت‌ها به این موضوع فکر کرده بودم و از نظر ذهنی خودم را مهیا کرده بودم. همان موقع که در جهانی بلگراد مدال نقره گرفتم تصمیمم را برای حضور در المپیک گرفتم.
 قرار است در المپیک فقط یک مسافر باشی یا مدال را باید برایت کنار بگذاریم؟
خیلی وزن سختی است. 87 کیلوگرم پر از کشتی‌گیر مطرح است اما در خودم می‌بینم که اگر بدبیاری نیارم، به مدال برسم. البته کشتی ورزش رکوردی نیست که از قبل کسی بتواند پیش‌بینی کند. ورزش به طور کلی غیرقابل پیش‌بینی است و من هم امیدوارم روز مسابقه‌ در پاریس، بهترین روزم باشد و بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم.
در این مدت شرایط اردو چطور بوده؟
همه امکانات فدراسیون کشتی فراهم شده بود و شرایط ایده‌آل در تیم به وجود آمده و امیدواریم که با همه توان به پاریس برویم و بهترین نتیجه را بگیریم.
سخت‌ترین حریفی که در این وزن ‌داری چه کسی است؟
علی چنگیز ترک و داوید لوسونزی مجارستانی بهترین‌های حال حاضر این وزن در دنیا هستند.
ولی شکست‌ناپذیر هم نیستند.
نه نیستند و امیدوارم بتوانم در المپیک از عهده این کار مهم برآیم.

جستجو
آرشیو تاریخی