صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

حسن رنگرز: مهمدی گام به گام پیشرفت کرد

شاید کاویانی‌نژاد شگفتی‌ساز شود

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین روزهای زندگی‌اش را پشت‌سر می‌گذارد.
او در حالی این روزها تیم ملی کشتی فرنگی را برای المپیک آماده می‌کند که یکبار سال 2016 هم این تجربه را به همراه تیم ملی مراکش به دست آورده بود. رنگرز حالا نسبت به آن موقع باتجربه‌ترشده، اما واقعیت این است که سطح توقعات از تیم ملی کشتی فرنگی خیلی فراتر از تیم مراکش است.
اینجا حتی یک باخت هم می‌تواند تیم را تحت فشار قرار بدهد اما در مراکش همه تیم باختند و هیچ‌کس هم ناراحت نشد. همین حساسیت باعث شده تا او از سختی کار در تیم ملی کشتی فرنگی بگوید.
حسن رنگرز 31 روزمانده به المپیک شرایط تیم را خیلی خوب توصیف می‌کند که برای یک رویداد مهم آماده شدند: «حدود 22 ماه فشرده کار کرده و سعی کردیم تیم را از نظر جسمانی، روحیه، تغذیه و کنترل وزن به بهترین شکل ممکن آماده کنیم. یک تیم خوب پزشکی و پشتیبان هم کنار تیم ملی داریم که به ما برای آمادگی تیم کمک می‌کنند.»
رنگرز در ادامه با اشاره به حمایت‌های فدراسیون کشتی ادامه داد: «با امکاناتی که فدراسیون کشتی به ما داده تلاش کردیم در قالب اعزام به تورنمنت‌های خارجی پشتوانه‌های غنی و قوی را برای نفرات تیم ملی فراهم کنیم. البته باز هم با حمایت فدراسیون کشتی چرخه انتخابی تیم ملی را برای سال دوم برگزار کردیم؛ چرخه‌ای که در آن نقشه راه برای پوشیدن دوبنده تیم ملی، برای کشتی‌گیران کاملاً روشن بود.»
حسن رنگرز درباره انتخاب علیرضا مهمدی برای وزن 87 کیلوگرم گفت: «مهمدی مدارج ترقی را گام به گام، طی کرد. او قبل از تغییر وزن برای المپیک، سال گذشته با شایستگی نایب قهرمانی جهان در وزن 82 کیلو را گرفت. بعد از آن هم مهمدی سهمیه وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی را برای حضور در المپیک گرفت که به نظرم کار بزرگی بود.»
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به پیشرفت مهمدی در زمان کم، شرایط او را برای رسیدن به مدال کافی می‌داند: «مهمدی خیلی سریع، قدرت و ظرفیت بدنی خودش را در فاصله بین این دو وزن جبران کرد. عملکرد و مبارزه‌های او در تورنمنت کرواسی و رقابت‌های انتخابی المپیک نشان داد قطعاً کار دشواری در پاریس دارد اما به اعتقاد من علیرضا مهمدی شایستگی کسب مدال در المپیک را دارد.»
حسن رنگرز درباره انتخاب امین کاویانی‌نژاد در وزن 77 کیلوگرم هم گفت: «اعتقاد دارم امین بهترین شرایط را دارد. البته در این وزن فرصت دوباره‌ای به محمدعلی‌ گرایی و محمدرضا مختاری داده شد تا در مجارستان خودشان را نشان بدهند اما به هر حال نتیجه طوری شد که امین در وزن 77 کیلوگرم انتخاب شود. البته امین را کشتی‌گیر خوبی می‌دانم و اعتقاد دارم اگر کمی خودش را باور داشته باشد، شاید شگفتی‌ساز المپیک باشد؛ هر چند که واقعاً کار بسیار سختی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی