اسماعیلی کم‌تجربه است

محمد موسایی
پیشکسوت کشتی فرنگی
تیم ملی کشتی فرنگی با برنامه‌ای که کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی در نظر گرفته بود، سعید اسماعیلی را برای حضور در وزن 67 کیلوگرم بازی‌های المپیک انتخاب کرد. سعید اسماعیلی کشتی‌گیر جوان و فوق‌العاده خوبی است که در مجارستان هم خوب کشتی گرفت و به نظر بسیار آینده‌دار است. با اینکه در مجارستان هم خوب مبارزه کرد اما بسیار کم‌تجربه است و سر همین کم‌تجربگی اشتباهات زیادی در این مسابقات مرتکب 
شد. 
در عین حال که نقاط قوت زیادی دارد، نقاط ضعف زیاد و عجیبی هم دارد. ضمن اینکه حضور در المپیک با هیچ رویداد دیگری قابل قیاس نیست. رقبای او با توان و قدرت دیگری به المپیک می‌آیند و عبور از آنها به سادگی مسابقات مجارستان نیست. شک نکنید اوتار سانچس با قدرت و توان دیگری می‌آید و یا کشتی‌گیر ژاپنی که نقطه ضعف سعید را هم پیدا کرده بود، با توان دیگری به المپیک می‌آید. به طور کلی وزن 67 کیلوگرم وزن خیلی سختی است و نمی‌توان هیچ حریفی را دست‌کم گرفت. علاوه بر این دو کشتی‌گیر باید دید تکلیف روس‌ها چه می‌شود و یا ویکتور نمس با چه توانی به المپیک می‌آید. 
کنار همه این موارد اعتقاد دارم باید به لحاظ روانی سعید را مهیا کرد و اگر او بتواند کمی هیجاناتش را کنترل کند، مدال المپیک او محتمل است. هرچند که ظاهراً کادرفنی و فدراسیون کشتی مدال طلا را برای او متصور هستند اما حقیقت ماجرا این است که باید واقع‌بین بود و نباید احساساتی قضاوت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی