امید کشتی فرنگی ایران به دو وزن 60 و 67 کیلوگرم در پاریس

ستاره‌های جنوب


تیم ملی کشتی فرنگی برای المپیک پاریس را خوزستانی‌ها قرق کرده‌اند، از 6 نفری که باید به المپیک بروند 5 کشتی‌گیر تیم ملی کشتی فرنگی خوزستانی هستند. 
در دو وزن اول مهدی محسن‌نژاد و سعید اسماعیلی دو فرنگی‌کاری هستند که به المپیک می‌روند. این دو در مسابقات مجارستان و دیرتر از همه به دوبنده تیم ملی در المپیک رسیدند اما حالا امید کادرفنی برای مدال در پاریس هستند. محسن‌نژاد دو بار در مسابقات جهانی به میدان رفته و با پنجمی سال گذشته توانست سهمیه حضور در المپیک را گرفت اما سعید اسماعیلی در اتفاقی عجیب به تیم ملی رسیده و بدون اینکه شانس حضور در قهرمانی جهان را داشته باشد؛ با شکست محمدرضا‌گرایی قهرمان جهان و المپیک به پاریس می‌رود. اسماعیلی بدجوری بوی شگفتی‌سازی را می‌دهد و کشتی‌هایش نشان داده که نقاط ضعفش کمتر از‌ گرایی است.

پایانی بر اشتباهات
محسن‌نژاد در جهانی 2022 بلگراد صحنه عجیبی را رقم زد که شاید تصور اولیه این بود که او دیگر به دوبنده تیم ملی نرسد. او درحالی‌که حریفش را پشت سر هم بارانداز می‌کرد، در اتفاقی عجیب روی پل گیر کرد و با ضربه فنی به حریف ترک خود باخت. این شکست شاید زمینه‌ساز ناکامی‌های عجیب و غریب در آن سال شد و در نهایت تیم نتوانست به آنچه که می‌خواست برسد. با این ناکامی تلخ محسن‌‌نژاد باز هم به ترکیب تیم ملی رسید و حضور در جهانی 2023 را تجربه کرد اما این‌بار هم به دلیل وزن کم کردن زیاد و دور بودن از فرم ایده‌آل در عین شایستگی به مدال نرسید، ولی سهمیه المپیک را گرفت. حالا امید رنگرز به کشتی‌گیر خوزستانی است که شگفتی خلق کند و مدال المپیک را بگیرد.
غول کش
در وزن 67 کیلوگرم یک پدیده به ترکیب تیم ملی رسیده که در یک‌سال اخیر انواع و اقسام کارهای عجیب و غریب را خلق کرده است. سعید اسماعیلی که سال گذشته همزمان با مسابقات قهرمانی جهان به اتهام دوپینگ با محرومیت روبه‌رو شد و با همین محرومیت بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داد؛ حالا دوبنده تیم ملی را در المپیک به تن می‌کند. شاید قرار است او در پاریس یک شگفتی بزرگ رقم بزند که این همه اتفاق عجیب از مقابلش کنار رفت. طبق روال قانونی او باید الان دوران محرومیت به دلیل دوپینگ را طی می‌کرد اما به شکل عجیبی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ با توضیحات فدراسیون کشتی محرومیت او را بخشید. این اتفاق نادر است اما کارهای عجیب اسماعیلی به اینجا ختم نشد. او با کنار زدن قهرمان جهان و المپیک دوبنده تیم ملی را به تن کرد! خیلی با منطق جور در نمی‌آید اما ورزش جای شگفتی است؛ همان‌طوری‌که محمدرضا‌گرایی در دوره قبل به یکباره همه را شگفت زده کرد و در حضور کلی ستاره نامدار از جمله فرانک استابلر به مدال طلا رسید، این‌بار هم شاید سعید اسماعیلی بتواند مدال طلا بگیرد. شاید اسماعیلی جوان و کم‌تجربه باشد اما فعل خواستن و کشتی رو به جلو مهم‌ترین شاخصه‌های این جوان خوزستانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی