سعید اسماعیلی: برای طلای المپیک دیگر اشتباه نمی‌کنم

یکی از استثناهای کشتی فرنگی ایران در سال‌های آینده سعید اسماعیلی است. جوان خوزستانی که در وزن 
67 کیلوگرم خوش درخشید و با شکست محمدرضا‌گرایی دوبنده تیم ملی در بازی‌های المپیک را به دست آورد. وقتی او برای سهمیه المپیک، قهرمان جهان و المپیک را کنار زد نشان از قدرت و استعداد بالایش دارد. البته شاید مهم‌ترین نگرانی علاقه‌مندان به کشتی فرنگی درباره سعید اسماعیلی کم‌تجربگی‌اش باشد. سعید اسماعیلی خیلی در رده بزرگسالان میدان ندیده و همین باعث شد، در مجارستان مرتکب اشتباهی عجیب شود اما خودش اعتقاد دارد دیگر اشتباه نمی‌کند.

مسابقات مجارستان دستاورد خوبی داشت و سهمیه المپیک را گرفتی.
خدا را شکر می‌کنم. رؤیای حضور در المپیک را از مدت‌ها پیش داشتم که در بوداپست رقم خورد.
‌ولی کار گره خورد و نزدیک بود با شکست در نیمه‌نهایی به طور کل همه چیز عوض شود.
خیلی سخت شد و حتی در رده‌بندی هم مشکل شد اما با وجودی که در ثانیه‌های آخر کشتی نیمه‌نهایی نتیجه را باختم، اما خودم را جمع و جور کردم تا اشتباهم را جبران کنم و دوبنده تیم ملی در المپیک را بگیرم. امیدوارم در المپیک هم بهترین نتیجه را کسب کنم.
‌با شکست قهرمان المپیک برای تصاحب سهمیه چه احساسی داشتی؟
مسابقه سختی بود، ‌گرایی قابل احترام است؛ قهرمان جهان و المپیک است. همیشه در کشتی صاحب‌سبک بوده و نمایش فوق‌العاده‌ای از خودش ارائه داده اما خب کشتی برد و باخت دارد، خدا را شکر برنده این مسابقه بودم.
‌ولی بیشتر از اینکه برد مقابل‌ گرایی به چشم بیاید، باخت مقابل کشتی‌گیر کوبایی به چشم آمد.
در ثانیه‌های آخر کشتی‌گیر کوبا کشتی را رها کرد و من هم رها کردم. احساس کردم همه چیز تمام شده و خواستم با مربی‌ام دست بدهم که از پشت مرا گرفت. فکر نمی‌کردم واقعاً چنین کاری کند اما خب تجربه بزرگی شد و امیدوارم در المپیک جبران کنم.
‌حالا 50 درصد مسیر المپیک را طی کردی، فکر می‌کنی با مدال 50 درصد دیگر را تکمیل کنی؟
هدفم طلای المپیک است و امیدوارم با همین مدال همه مردم را شاد کنم. 5 نفر از 6 وزن ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک از خوزستان هستند و این برای کشتی خوزستان مهم است. هر چند که اعتقاد دارم بهتر از این هم می‌توانیم باشیم به شرطی که مسئولان بیشتر رسیدگی کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی