وطنخواه: ضد علم و دانش روز نیستم اما گزینه داخلی بهتر است

استخوان خردکرده‌های پرسپولیس سرمربی شوند

رضا وطنخواه پیشکسوت نامدار پرسپولیس درباره انتخاب سرمربی پرسپولیس پاسخگوی سؤالات ما شد.

برای پرسپولیس به نظرتان چه مربی باید انتخاب شود؛ داخلی یا خارجی؟
قاطعانه اعتقاد دارم برای پرسپولیس حتماً بهترین گزینه مربیان داخلی و به نوعی استخوان خردکرده‌های پرسپولیس هستند. مربیانی مانند یحیی و تارتار و کریم باقری برای پرسپولیس بهترین هستند و به نظرم خیلی بهتر از مربیان خارجی می‌توانند تیم پرسپولیس را جمع‌وجور کنند. به نظرم تا مربی خارجی بخواهد قلق تیم و بازیکنان دستش بیاید نصف فصل از دست رفته.
اما برای لیگ نخبگان و مبارزه با تفکرات مربیان خارجی و بازیکنان ابرستاره‌ای در تیم‌های عربستانی و سایر تیم‌های قدرتمند این لیگ شاید شرایط ما ضعیف‌تر باشد؟
بله این یک حقیقت است که عربستانی‌ها با اتکا به پول‌های نفتی که دارند خیلی پول خرج فوتبال‌شان می‌کنند و بازیکن و مربی و امکانات خیلی خوبی فراهم می‌سازند که این عوامل شرایط را برای یک مربی آسان می‌کند اما این امکانات در کشور ما وجود ندارد. از همین‌رو چه مربی داخلی و چه مربی خارجی بیاوریم امکانات مانند عربستان و بعضی از کشورهای دیگر برای آنها فراهم نیست. شما فکر کنید من را سرمربی تیم ملی برزیل کنند. طبیعتاً من در حد بازیکنان این تیم نیستم اما چون بازیکنانم بهترین هستند هر تیمی را به راحتی شکست می‌دهم. منظورم این است وقتی شما بازیکن بزرگ و نامدار را در مقابل هر تیمی قرار دهید و در کنارش سایر امکانات را فراهم کنید، شانس موفقیت‌تان را بالا می‌برید. به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم حریف غول‌های آسیایی بشویم.
حتی با بازیکنانی مانند اورونوف و تقویت پرسپولیس باز هم نمی‌توانیم تنه به تنه تیم‌های قوی در آسیا بزنیم؟
من ضد علم و دانش روز نیستم اما دوست دارم با مربی و بازیکن ایرانی و چند بازیکن شایسته دیگر به مصاف تیم‌های آسیایی برویم و برای پیشرفت راه‌های دیگر را انتخاب کنیم. مثلاً در مقطعی فوتبال قطر حدود 100 بازیکن به فوتبال برزیل فرستاد تا در آنجا آموزش ببینند یا مثلاً ما می‌توانیم برای تیم‌های پایه‌مان از مربیان خارجی استفاده کنیم تا بازیکنان‌مان از پایه خوب آموزش ببینند. در باشگاه‌هایمان هم ما مربی‌های خوبی داریم به همین دلیل معتقدم با مربی ایرانی و بازیکنانی که تیم پرسپولیس دارد حتماً ما می‌توانیم بهترین شرایط را فراهم سازیم و در آسیا هم نتایج آبرومندانه‌ای کسب کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی