«کاش قهرمان نمی‌شدیم» قسمت 2

درویش در مخمصه جدید؛ پاداش‌مان کو؟


اعتراض علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی ماجرای جدیدی را به اتفاقات حاشیه‌‎ای پیرامون پرسپولیس اضافه کرد تا در اوج حساسیت‌های مربوط به انتخاب سرمربی جدید و بستن تیم فصل آینده، مدیریت باشگاه با چالش تازه‌ای مواجه شود.
بازیکنان پرسپولیس که هنوز آپشن‌های مربوط به قهرمانی‌های دو فصل قبل‌شان را دریافت نکرده‌اند حالا می‌گویند باشگاه آپشن‌های مربوط به فصل اخیر و قهرمانی لیگ برترشان را به ازای مطالبات آنها گذاشته است.
این یعنی اینکه اگر پرسپولیسی‌ها تا الان 76 درصد مطالبات فصل اخیرشان را گرفته‌اند احتمالاً با عددی که به ازای پاداش قهرمانی لیگ برتر به حساب‌شان نوشته شده عدد چشمگیری بوده که باعث شده اینطوری اعتراض کنند.
مدیران باشگاه پرسپولیس هیچ حرفی درباره این ماجرا و اینکه چطور آپشن‌ها به حساب مطالبات قراردادی بازیکنان گذاشته شده، نمی‌زنند اما این ماجرا می‌تواند ارتباط بین بازیکنان و درویش که بعد از چند ماه تا حدودی بهتر شده بود را دوباره خراب کند.
یادمان نرفته در آخرین هفته‌های حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس اختلاف بین بازیکنان و مدیرعامل باشگاه چگونه علنی شد و چطور بازیکنان پرسپولیس با نوشتن بیانیه‌ای علیه مدیر باشگاه خودشان او را در منگنه قرار دادند. آن زمان نیز بحث پول و عدم پرداخت مطالبات مطرح بود اما کار به حدی بیخ پیدا کرد که آن بیانیه عجیب رسانه‌ای شد و حتی کار تا جایی پیش رفت که هر لحظه تصور می‌رفت پایان دوران مدیریت درویش نزدیک است اما او با سکوت ماجرا را مدیریت کرد و البته خیلی دیر به دیر درصدی از رقم قرارداد آنها را داد تا فصل به پایان برسد.
فصل اخیر در حالی برای بازیکنان پرسپولیس به پایان رسید که آنها با دریافتی‌های دو سه هفته آخر فصل 76 درصد رقم قراردادشان را دریافت کردند اما مشخص بود که با قهرمانی لیگ آپشن پاداش قهرمانی برایشان فعال خواهد شد. در عین حال طبیعی بود که باشگاه پرسپولیس برای تسویه حساب با بازیکنان کار بسیار دشواری داشته باشد چرا که بخشی از آنها 5 درصد قرارداد سه فصل قبل‌شان را طلبکار بودند، آپشن‌های فصل بیست و دوم را می‌خواستند و البته 24 درصد قرارداد فصل اخیر و آپشن فصل بیست و سوم لیگ برتر را هم طلبکار شدند.
در واقع مجموع این اعداد رقم قابل توجهی می‌شد و حالا به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس با ترفندی که فعلاً از سوی بازیکنان تأیید شده آپشن پاداش قهرمانی اخیر را در دل مطالبات اصلی آنها حل کرده و بخشی از آن عدد بزرگ کاسته خواهد شد.
اینکه رقم آپشن‌ها حق بازیکنان بوده و باشگاه برخلاف قرارداد این کار را رقم زده یا نه بحثی حقوقی می‌طلبد و باید جزئیات قرارداد آنها بررسی شود اما اینکه بازیکنان چنین موضوعی را رسانه‌ای کرده‌اند حتماً می‌تواند سرمنشأ یک آشوب داخلی در تیم قهرمان باشد و به حاشیه‌های پرسپولیس بیفزاید.
فصل قبل رضا درویش در اعتراض به اینکه چرا قهرمانی لیگ و حذفی پاداشی برای باشگاه ندارد جمله «کاش قهرمان نمی‌شدیم» را به کار برد که البته برایش گران تمام شد و او مجبور به توضیح و توجیه شد تا بگوید منظورش چیز دیگری بوده است. حالا نیز او در بحرانی قرار گرفته که احتمالاً دوباره این مسأله را این بار در خلوت خودش یا محفلی دوستانه بیان خواهد کرد چرا که مواجه شدن با بازیکنان حتی از انتخاب یک سرمربی میلیون دلاری برای او هزینه‌های بیشتری خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی