انگشت اتهام کومان به سوی بارسلونا

مصدومیت د‌یونگ نتیجه ریسک‌های غیرضروری است

بعد از برد ۴ بر صفر هلند برابر ایسلند اعلام شد فرانکی د‌یونگ نمی‌تواند نارنجی‌ها را در یورو ۲۰۲۴ همراهی کند. رونالد کومان مربی تیم ملی هلند که هافبک بارسلونا را در فهرست ۲۶ نفره خود برای یورو قرار داده بود، انگشت اتهام را به سمت تیم کاتالان گرفت.
کومان، مربی و بازیکن سابق بارسلونا گفت: «تازه این تصمیم را گرفتیم چون به نتیجه رسیدیم که فرانکی دیونگ در سه هفته آینده آماده نمی‌شود. او سابقه طولانی مصدومیت مچ راستش را دارد و ارزش ندارد رویش ریسک کنیم. باشگاه او قبلاً ریسک کرده و حالا ما باید با عواقب آن روبه‌رو شویم.»
دیونگ خودش هم گفته بود بعد از مصدومیت دوم مچ راست در این فصل زودتر از موعد به ترکیب تیم برگشته است. او در جریان باخت ۳ بر ۲ تیمش مقابل رئال مادرید مصدوم شد و دیگر نتوانست بازی کند اما تیم ملی هلند امیدوار بود بتواند برای یورو آماده شود.
او ۱۳ اسفند در بازی با اتلتیک بیلبائو مصدوم شد و پنج هفته بعد در بازی لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن در ۱۵ دقیقه پایانی به زمین آمد. در ال‌کلاسیکو هم در مبارزه با فدریکو والورده آسیب دید. او مرتبه قبل هم در شهریور مصدوم شد و در آبان به ترکیب بارسلونا برگشت.
بازیکن جانشین این هافبک ۲۷ ساله در ترکیب تیم ملی هلند هنوز مشخص نشده است. دیونگ که ۵۴ بازی ملی در کارنامه دارد، ظرف چند روز آینده به بارسلونا برمی‌گردد تا کار درمانش را دنبال کند و بتواند تیم کاتالان را در اردوی پیش فصل در امریکا همراهی کند.
جستجو
آرشیو تاریخی