انتقاد دروازه‌بان سابق آلمان از نویر: مانوئل اصلاً نباید در یورو باشد

اولی اشتاین، دروازه‌بان سابق تیم ملی آلمان بشدت منتقد عملکرد مانوئل نویر است و می‌گوید او نباید در یورو باشد. او در یادداشتی برای روزنامه کیکر ناراحتی‌اش از تصمیم یولیان ناگلزمان برای انتخاب نویر را پنهان نکرد.
نویر در سال‌های اخیر دروازه‌بان مطمئن گذشته نبوده و روی گل یونان به آلمان در بازی تدارکاتی این هفته مقصر بود و خوش شانس بود که در تساوی بدون گل با اوکراین اشتباهش به گل حریف منجر نشد، در ترکیب بایرن‌مونیخ هم با گلی که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان از رئال مادرید خورد، زمینه‌ساز حذف باواریایی‌ها شد. آلمان، مارک آندره‌تر اشتگن و همچنین الیور باومن ۳۴ ساله که هنوز نتوانسته برای آلمان بازی کند، در یورو به همراه دارد اما الکساندر نوبل از ترکیب ژرمن‌ها خط خورده است.
اشتاین چند بازی بیشتر برای تیم ملی آلمان غربی انجام نداده و وقتی این تیم به فینال جام جهانی ۱۹۸۶ رسید، ذخیره هارالد شوماخر بود اما شهرت او به خاطر دروازه‌بانی هامبورگ در قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۳ است. او گفت: «اگر نویر را با خودتان ببرید، باید به او بازی بدهید در حالی که هیچ توجیه ورزشی ندارد. این تصمیم ناراحت‌کننده است اما منطق می‌گوید او نباید در یورو باشد. در این تورنمنت کمتر مهاجمی است که از آمدن به سمت دروازه آلمان هراس داشته باشد. یک دروازه‌بان سی و چند ساله باید خوش شانس باشد که مصدوم نشود. نویر خوش شانس نبود و زمان و بازی کافی نداشت تا به فرم ایده‌آل برگردد. نتیجه‌اش بازی‌هایی است که از او می‌بینیم.»
آلمان جمعه شب در دیدار با اسکاتلند یورو ۲۰۲۴ را آغاز می‌کند و با توجه به نتایج ضعیفش در تورنمنت‌های اخیر تحت فشار است که شروع خوبی داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی