قلعه‌نویی: برای پرواز تیم ملی همکاری نکردند و اذیت شدیم

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان‌ در چهارچوب دور ششم از مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: «ابتدا باید از همه دوستانی که از تیم ملی در هر شرایطی حمایت کردند، از طرف خودم، کادرفنی و بازیکنان تشکر کنم.»
او ادامه داد: «مطلب دیگر هم این است که یک گلایه‌‌ای دارم. من هر جایی هم که مربیگری کردم اعتراض نکردم اما در تیم ملی باید یک جایی گلایه‌ام را انجام دهم. البته می‌دانم که شخص وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال تمام تلاش‌شان را کردند که تیم شرایط مطلوبی داشته باشد اما در این سفری که ما رفتیم واقعاً اذیت شدیم. ما دو ماه پیش یک نامه‌ای زدیم که بحث پروازی تیم ملی را مدنظر قرار دهند ولی همکاری نکردند. الان دغدغه ما ریکاوری و وضعیت بدنی بازیکنان است. متأسفانه سعید مهری را دیروز از دست دادیم و علت آن هم پروازهایی بود که نباید انجام می‌شد. شأن و شخصیت تیم ملی خیلی بالاتر از اینهاست. مردم در این شرایط و دغدغه‌هایی که دارند با فوتبال می‌توانند بخشی از مشکلات‌شان را فراموش کنند. مسئولان در مرحله بعد به فکر تیم ملی باشند، چون بچه‌ها خالصانه زحمت می‌کشند و بازیکنان انرژی زیادی می‌گذارند و من از تک‌تک آنها ممنونم.»
سرمربی تیم ملی درباره بازی با ازبکستان چنین نظر داد: «همه می‌دانید که ازبکستان یکی از قدرت‌های آسیاست. در آسیا فوتبال خیلی به هم نزدیک شده است. ما بازی بسیار سختی داریم ولی تیم ازبکستان را خط به خط آنالیز کردیم و مسائل تاکتیکی را به بازیکنان گفتیم و امیدواریم در زمین اجرا شود. مطمئن هستم که با حضور و استقبال بیشتر تماشاگران نسبت به بازی برابر ترکمنستان با انجام یک بازی خوب دل مردم را شاد می‌کنیم.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی