صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

پرونده‌های مشابه سال 88 را پیگیری کنید

شاه حسینی: پرونده فساد در فوتبال ریشه تنومندی دارد


 


سال‌هاست که موضوع مبارزه با فساد در فوتبال به مهم‌ترین خواسته جامعه فوتبال تبدیل شده است. این موضوع باعث شد تا سال 1388 پرونده فساد در فوتبال به مجلس شورای اسلامی برود اما سالیان سال است که این پرونده بی‌نتیجه ماند تا به امروز که دوباره تحرکات جدی ای در خصوص مبارزه با این پدیده شکل گرفته تا همه حامیان فوتبال پاک امیدوار به مبارزه با فساد در فوتبال باشند. عبدالرحمان شاه‌حسینی، رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جزو افرادی بود که در این سال‌ها تلاش بسیاری کرد تا با این پدیده مبارزه شود، او در خصوص پرونده فساد در فوتبال به «ایران ورزشی» می‌گوید: «بعد از پایان ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال برخی‌ها اعلام کردند که فوتبال مستقل است، این افراد چماق فیفاهراسی را بلند کردند تا برخی حقایق عیان نشود. در واقع این ردگم‌کنی بود برای عوام اما این موضوع برای خواص خنده‌دار بود.» او می‌افزاید: «در تمام دنیا این‌گونه است که نهادهای بالادستی به تخلفات فوتبالی ورود می‌کنند و هیچ گاه نهادهای فوتبالی همچون کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون صلاحیت رسیدگی به جرم را ندارند. توصیه من به رسانه‌ها این است که باید در خصوص این موضوعات احتیاط کنند چون مراجع قضایی شجاعانه به موضوع فساد در فوتبال ورود کرده‌اند و تا به اینجا هم در کار خود کاملاً موفق بودند. پرونده‌ای که در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با صدور یکسری از قرارهای قانونی که منجر به بازداشت شده، در خصوص جزئیات آن صحبت نشود.»
 شاه حسینی صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «درخواست من از مرجع قضایی این است که موضوع فساد در فوتبال را تا آخر پیگیری کنند. اعتقاد من این است که مرجع قضایی باید با شگردهای قضایی و پلیسی به این پرونده رسیدگی کند چرا که افراد دیگری پشت خاکریز هستند که آنها هم باید تحت تعقیب کیفری قرار بگیرند. البته من معتقدم که این افراد هم بازداشت خواهند شد.» 
رئیس اسبق کمیته انضباطی با اشاره به پرونده فساد در فوتبال که در سال 88 به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، می‌گوید: «پیشنهاد من به مرجع قضایی این است که این پرونده باز شود و دوباره به جریان بیندازند چرا که در صورتی که این اتفاق بیفتد، خیلی از مسائل آشکار خواهد شد. در این سال‌ها افرادی که به رأس کار آمدند، فوتبال را بدنام کردند و این افراد باید تا ابد از فوتبال محروم شوند.»
او بیان می‌کند: «پرونده فساد در فوتبال ریشه تنومندی دارد و باید خیلی اساسی به این موضوع رسیدگی شود. تا آخر امسال دوره فدراسیون فوتبال به پایان می‌رسد و باید این بار تلاش کرد که افرادی به فوتبال بیایند که اهلیت داشته باشند. وزیر ورزش قربانی اساسنامه اشتباه فدراسیون فوتبال شده است چرا که افراد خاصی اساسنامه را نوشتند و اگر این اساسنامه تغییر نکند، سال‌ها فوتبال ما با موضوعات اینچنینی دست به گریبان خواهد بود.» 
شاه‌حسینی صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان می‌رساند: «اعتقاد من بر این است که برای انتخابات دوره بعدی ریاست فدراسیون فوتبال کارگروهی تشکیل شود و این کارگروه اساسنامه جامعی بنویسد تا اعضای مجمع 2 الی 3 برابر شوند و افراد جدید کسانی باشند که اهلیت داشته باشند تا امکان لابی‌گری از بین برود. البته نباید کتمان کرد که خیلی از افراد هم برای مبارزه با فساد زحمت کشیدند.»

جستجو
آرشیو تاریخی