صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

مالباخته‌ای که کلاهبرداری می‌کرد

با آنکه جزو افرادی است که نقش واسطه‌گر را داشته اما ۲۵۰ میلیون تومان در همین سایت‌های شرط‌بندی باخت داده است؛ ۲۵۰ میلیونی که چندین برابر بیشتر از پول‌هایی بوده که در بازار سیاه شرط‌بندی به‌دست آورده بود.
 
 چه شد که پا در دنیای کلاهبرداری از طریق سایت شرط‌بندی گذاشتی؟
من خودم مالباخته این سایت‌ها هستم. زمانی که وارد سایت‌ها می‌شوی، مشخصات و شماره تلفنت را می‌گیرند و احراز هویت می‌کنند. بدین ترتیب به عنوان کاربر، شماره‌ و مشخصات تو دست آنهاست. از این طریق با من تماس گرفته شد. اولین بار از انگلیس به من ایمیل زده شد و برایم گواهینامه درست کردند و حدود هزار دلار از من پول گرفتند. از طریق بیت‌کوین این مبلغ را واریز کردم و قرار شد که فرم تبانی یک بازی را بدهند.
 کدام بازی بود؟
لیگ ایتالیا بود. آتالانتا ولی با کدام تیم بازی داشت، یادم نیست. روی آتالانتا بستم اما دقیق نگفتند چند گل زده می‌شود و آن بازی را باختم.
 وقتی باختی، چرا ادامه دادی؟
اعتیاد دارد، می‌خواهی پول از دست رفته را برگردانی و دوباره ادامه می‌دهی. دقیقاً انگار ‌داری در گل فرو می‌روی و دست و پا زدنت و طمع باعث می‌شود که بیشتر وارد این گل شوی.
 موارد دیگری هم داشتی؟
بله. مثلاً از قبرس هم تماس داشتند و گفتند بیا بازی کن. هر چی پول بود، رفت. روی تیم‌های مختلف، مخصوصاً از انگلیس و لیگ اسپانیا بیشتر شرط می‌بندم.
 چه مدت است که واسطه شده‌ای؟
در این کار که یک جورایی دلالی است ۸ ماه می‌شود.
 تبانی ایرانی به چه صورت است؟
همه‌اش کلاهبرداری است. افرادی می‌آیند و می‌گویند فرم تبانی دارم و به شما می‌فروشم با این مبلغ و ضریب فلان و شما هم پرداخت می‌کنی اما برنده نمی‌شوی.
 اما در این تبانی هم برد وجود دارد؟
طرف مثلاً ۲۰ نفر متقاضی دارد و به هر کدام از این ۲۰ نفر یک چیز متفاوت می‌گوید. مثلاً به یکی می‌گوید پرسپولیس می‌برد و به یکی می‌گوید، می‌بازد و به دیگری می‌گوید مساوی می‌شود. بالاخره در این ۲۰ تا یکی یا چندتایی درست درمی‌آید اما به این معنا نیست که تبانی شده، واقعاً کلاهبرداری است.
پس در ایران تبانی نداریم؟
داریم، مگر می‌شود نباشد. تبانی از قبل هماهنگ است و همه تیم‌ها دارند. مثلاً روی کارت قرمز گرفتن یک بازیکن بسته می‌شود. اکثراً برای اینکه لو نروند، تبانی‌ها در لیگ‌های دسته دو و دسته سه است.
 گفتی پیشنهاداتی از خارج داشتی، در مورد تیم‌های ایرانی هم تماس داشتی؟
بله، یک ایرانی بود که او هم با شماره خارجی با من تماس گرفت و ۳۰۰ میلیون تومان فقط روی او باختم. مثلاً می‌گفت روی بیشتر از دو گل بازی ببند و اینکه بازی سه گل دارد اما من باختم. من خیلی باختم.
 چه تیم‌هایی بود؟
آن تیم را یادم نیست اما سه چهار ماه قبل بود، استقلال با تیمی بازی داشت که آن فرد گفت بازی پنالتی دارد و ۵ میلیون روی برد استقلال گرفت. فکر کنم پارسال بود که در لیگ قهرمانان آسیا، در بازی نساجی و الهلال روی تعداد گل‌ها بستیم. گفتند بازی سه گل دارد اما دو گل زدند و تصور می‌کنم الهلال برد. یکی دیگر از باخت‌هایم مربوط به والیبال بود که خودم می‌بستم و کسی نمی‌گفت اما خب باز هم شرط‌بندی و موارد دیگر بود.
 در بازی با الهلال چقدر شرط‌بندی کردی؟
دو میلیون تومانی گذاشته بودم که باختم.
 در این مدت برد نداشتی؟
 یک موقع‌هایی می‌بردم اما همان بردم را کاری می‌کردند که ضرر کنم. پارسال بازی تنیس با یک بازی دیگر بود که گفت میکس کن. وقتی بردی ۵ میلیون به من بده و باقی را برای خودت بردار. در تنیس بازی جوکوویچ بود و من بردم و ۱۷ میلیون رسید که ۵ میلیون را به خودش دادم و ۱۲ میلیونی که دستم آمد هم یک کاری کرد که در بازی‌های بعدی باختم.
 بازیکن، مربی، خبرنگار یا شخصی مطرح در ماجرای تبانی‌ها نقش دارند؟
بی‌شک دارند اما اسامی را لو نمی‌دهند. مثلاً طرف می‌گوید فلان بازیکن پنالتی می‌گیرد؛ افرادی هم که تماس می‌گیرند با خط‌های خارجی و شماره‌های مجازی است و بدین ترتیب نه شماره‌هایشان مشخص است و نه اینکه می‌دانی چه کسی پشت خط تلفن است. از طرفی آنها هم واسطه‌های دیگری دارند.
 موضوع شرط‌بندی‌ها چه بود؟
بیشتر فوتبالی است اما ورزش‌های دیگر هم هست.
جستجو
آرشیو تاریخی