صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

جلسه فنی تیم ملی برای بازی با ازبکستان
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران صبح دیروز با حضور در مجموعه تمرینی پک به تمرین پرداختند. این تمرین در دو گروه و هر کدام به مدت ۴۵ دقیقه برگزار شد. پس از این تمرین، ملی‌پوشان با حضور در جلسه فنی برنامه‌های تاکتیکی امیر قلعه‌نویی برای دیدار برابر ازبکستان را مرور کردند تا به لحاظ ذهنی نیز به آمادگی دیدار برابر حریف روز سه‌شنبه دست پیدا کنند. بازیکنان تیم ملی عصر دیروز از ساعت ١٩ دومین جلسه تاکتیکی خود را برای دیدار برابر ازبکستان در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی پیگیری کردند.


تاکتیک‌ هجومی ازبک‌ها برابر ایران با مشارکت مدافعان
تیم‌ ملی فوتبال ازبکستان در آخرین دیدارش در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 20:30 روز سه‌شنبه 22 خرداد در ورزشگاه آزادی تهران میهمان ایران خواهد بود. در جدول رده‌بندی گروه E ایران و ازبکستان با 13 امتیاز اول و دوم هستند و ترکمنستان و هنگ‌کنگ با یک امتیاز رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند. در واقع این مسابقه جنگ سرگروهی است. حسین‌الدین علیکولوف مدافع تیم ملی فوتبال ازبکستان گفت که این تیم در بازی روز سه‌شنبه با تاکتیک هجومی به مصاف ایران می‌آید و سرمربی اسلوونیایی ازبک‌ها از مدافعانش خواسته در این برنامه مشارکت بیشتری داشته باشند. او بیان داشت: «سرچکو کاتانچ (سرمربی ازبکستان) در تمرین‌های قبلی از ما (مدافعان) خواست در هنگام حمله به سایر بازیکنان بپیوندیم. در بازی با ایران تاکتیک هجومی را در نظر می‌گیریم و مدافعان در آن مشارکت فعالی خواهند داشت.»


آمادگی 6 ورزشگاه برای استفاده از VAR
حضور VAR در فوتبال ایران، موضوعی است که مدت‌هاست در محافل فوتبالی مطرح می‌شود. در حالی که امیدواری‌ها برای استفاده از این تکنولوژی از ابتدای لیگ بیست و چهارم وجود دارد، اما شرایط فعلی نشان می‌دهد که تعداد محدودی از ورزشگاه‌ها، امکان میزبانی بازی‌ها با VAR را دارند. اگرچه اکثر باشگاه‌های لیگ برتری خواهان استفاده از VAR هستند، اما چالش بزرگی به نام «استاندارد نبودن ورزشگاه‌ها» وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر فقط 6 ورزشگاه آزادی تهران، نقش جهان اصفهان، فولاد آره‌نا اهواز، سردار شهید سلیمانی سیرجان، یادگار امام تبریز و فولاد شهر اصفهان در ایران، شرایط لازم برای نصب تجهیزات VAR را دارا هستند. با این حال، حتی این 6 ورزشگاه هم برای استفاده از VAR، نیاز به تأیید نهایی از سوی AFC دارند. ضمن اینکه ورزشگاه امام خمینی اراک نیز با وجود برخی نواقص جزئی، می‌تواند با رفع آنها، در لیست ورزشگاه‌های دارای مجوز VAR قرار بگیرد.


اشمورودوف: برای پیروزی 
به مصاف ایران می‌رویم
عمر اشمورودوف، مدافع تیم ملی فوتبال ازبکستان گفت: «برابر ترکمنستان نمایش خوبی داشتیم و فرصت‌های زیاد گلزنی خلق کردیم. هرچند این بازی تأثیری در گروه نداشت، اما ما آن را محکم گرفتیم. خیلی جدی آماده بازی با ایران می‌شویم و برای پیروزی به میدان می‌رویم.» اشمورودوف درباره مصدومیتش که منجر به ترک زمین در نیمه‌ دوم بازی با ترکمنستان شد، خاطرنشان کرد: «وضعیت من روز به روز بهتر می‌شود و پزشکان همه چیز را بررسی می‌کنند. از امروز هم به تمرینات گروهی تیم ملحق می‌شوم. به ایران می‌روم اما حضورم در ترکیب تیم ملی ازبکستان فردا مشخص خواهد شد.»


سقوط آزاد آزمون در ترنسفرمارکت
طبق جدیدترین به‌روزرسانی سایت ترنسفرمارکت، ارزش سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران، به طور قابل توجهی کاهش یافته و به هشت میلیون یورو رسیده است. این افت ناگهانی که نصف شدن قیمت این بازیکن در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد، می‌تواند زنگ خطری برای آینده فوتبالی سردار باشد. آزمون که سابقه حضور در تیم‌های مطرحی مانند روبین‌کازان، روستوف، زنیت و بایرلورکوزن را دارد، در سال ۲۰۲۲ به بالاترین ارزش خود در ترنسفرمارکت یعنی ۲۵ میلیون یورو دست یافت. با این حال، مصدومیت‌ها و عملکرد نه‌چندان مطلوب او در رم، باعث افت شدید قیمتش شده است. این مهاجم تیم ملی که در نیم‌فصل گذشته به طور قرضی به رم پیوست، نتوانست درخشش همیشگی خود را به نمایش بگذارد. او در ۲۸ بازی (۲۲ بازی در سری آ) تنها سه گل به ثمر رساند و ناکام در کسب جام با این تیم ایتالیایی بود. این عملکرد ضعیف، به همراه مصدومیت‌هایی که در طول فصل گریبانگیرش بود، نقش مهمی در افت ارزش او در ترنسفرمارکت ایفا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی