یحیی و اوسمار به بدنسازی باور زیادی دارند

لوسادا: تیم رقیب همیشه از بی‌انصافی صحبت می‌کند

لیگ برتر در حالی با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید که این تیم بعد از تساوی با سپاهان در هفته بیست و پنجم، موفق شد 5 دیدار پیش روی خود را با برتری به پایان برساند. در این بین اوج هنرنمایی شاگردان اوسمار در بازی با استقلال خوزستان بود چرا که پرسپولیس با وجود شکست 3 گله در نیمه نخست توانست با زدن 4 گل بازی را با پیروزی به پایان برساند. یکی از عوامل قهرمانی پرسپولیس را می‌توان بدنسازی خوب این تیم دانست، چرا که بازیکنان این تیم به خصوص در بازی‌های پایانی از نظر بدنی فوق‌العاده ظاهر شدند و توانستند رقبا را یکی پس از دیگری شکست دهند.
پپه لوسادا، مربی بدنساز اسپانیایی پرسپولیس پیرامون این موضوع به «ایران ورزشی» می‌گوید: «در بحث بدنسازی من تنها نیستم و افراد زیادی درگیر کار بدنسازی تیم هستند. تلاش‌مان این بود که در هفته‌های پایانی به بهترین نحو ممکن تیم را از نظر بدنی آماده کنیم که فکر می‌کنم در این کار موفق بودیم. مربیان به کار بدنسازی اهمیت زیادی قائل می‌شوند و هدف‌شان این است که تیم‌شان از نظر بدنی در فرم ایده‌آلی باشند به خصوص یحیی و اوسمار که به بدنسازی باور زیادی دارند.»
او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «از ابتدای فصل برای آماده‌سازی تیم برنامه داشتیم و براساس این برنامه پیش رفتیم. تلاش‌مان این بود که با رسیدن به هفته‌های پایانی شرایط بدنی بازیکنان بهتر شود و برای این کار شبانه‌روز کار کردیم و بازیکنان هم تلاش زیادی کردند تا از نظر بدنی ایده‌آل باشند. در هفته‌های پایانی رقابت به اوج خود رسیده بود و اعتقاد داشتیم تیمی موفق می‌شود که از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشد.» این مربی بدنساز در خصوص کار در پرسپولیس این‌گونه صحبت می‌کند: «چند سالی است که در لیگ برتر ایران حضور دارم و معتقدم که بدون شک پرسپولیس بهترین تیم ایران است و از کار کردن در این تیم لذت می‌برم. انرژی خوبی در این باشگاه وجود دارد و همین انرژی باعث می‌شود تا افراد بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر بخواهم این را با تیم‌های بزرگ دنیا مقایسه کنم می‌توان گفت که پرسپولیس همانند رئال مادرید است.»
این عضو کادر فنی پرسپولیس با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب چمن ورزشگاه‌ها در ایران می‌گوید: «یکی از دلایل آسیب‌دیدگی بازیکنان زمین چمن نامناسب است که این موضوع باعث شد تا بازیکنان ما در مقطعی آسیب ببینند و نتوانند همراه تیم باشند. ورزشگاه‌های ایران از نظر زمین چمن وضعیت مناسبی ندارند در حالی که این رقابت با زمین‌های بهتر می‌تواند بسیار جذاب‌تر باشد.» لوسادا پیرامون اظهارنظرهایی که در خصوص داوری‌ها توسط بازیکنان و مربیان استقلال مطرح شد، می‌افزاید: «متأسفانه تیم رقیب همیشه از بی‌انصافی صحبت می‌کند. آنها باید به خودشان نگاه کنند و تلاش کنند تا سطح فنی‌شان را بالا ببرند. ما در هفته‌های پایانی رقابت تنگاتنگی با این تیم داشتیم و در واقع توانستیم با تلاش بیشتر به قهرمانی برسیم. این در حالی است که اعضای این تیم همیشه بعد از بازی‌ها در خصوص ناداوری‌ها صحبت می‌کردند، در حالی که ما در تلاش می‌کردیم که بهترین باشیم.» در روزهای اخیر یکی از دغدغه‌های هواداران ماندن اوسمار ویرا است. اعضای هیأت مدیره پرسپولیس پیش از پایان لیگ با این مربی مذاکراتی داشتند و اعلام کردند که اوسمار قطعاً فصل بعد سرمربی پرسپولیس خواهد بود اما زمزمه‌هایی در خصوص جدایی اوسمار شنیده می‌شود. او در پاسخ به این سؤال که آیا کادر فنی در فصل پیش رو به همکاری خود با پرسپولیس ادامه خواهد داد، می‌گوید: «من هنوز نمی‌دانم و آینده غیر قابل پیش‌بینی است.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی