نقل قول

 آفساید مویی قهرمانی را زیر سؤال نمی‌برد
ترابیان: اوسمار خودش را در دل‌ها جا کرد و بزرگ ماند
رضا ترابیان بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است بیشتر از قهرمانی آن چیزی که در ذهن‌ها باقی می‌ماند رفتار بازیکنان و کادر فنی تیم‌های قهرمان است.

رفتارها هیچ زمانی از ذهن‌ها پاک نمی‌شود
رفتار بازیکنان پرسپولیس خیلی مهم است. مثلاً رفتار بازیکن تیم استقلال که برای تیمش در بازی آخر دبل کرد اما قهرمانی تیم رقیب را به شکل خاصی زیر سؤال برد هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. چه پرسپولیس قهرمان می‌شد چه استقلال رفتار اعضای دو تیم چیز دیگری است و ارزش خاصی دارد. کسانی که در این مقطع حساس مثبت و بی‌حاشیه فکر و عمل کردند رفتار خوبی از خود برجای گذاشتند. تیم رقیب خیلی خوب کار کرد به همین دلیل بود که قهرمانی به هفته آخر کشیده شد و رقابت خیلی هیجانی و جالب شده بود. شاید چند سال دیگر خیلی از مسائل از ذهن‌ها پاک شود اما رفتارها در چند هفته پایانی لیگ هیچ‌گاه از فراموش و پاک نخواهد شد.

مسائل داوری را به داوران و تکنولوژی بسپاریم
تشخیص صحنه گل گولسیانی خیلی سخت بود و دیدیم که خیلی راجع به این موضوع بحث و جدل شد. صحنه‌ای که اصطلاحاً خیلی مویی بود. به نظرم خیلی بهتر است این گونه مسائل را به داوری و تکنولوژی واگذار کنیم که البته ما هنوز وی‌ای‌آر نداریم به همین دلیل با بیان بعضی از مسائل داوری نمی‌توان قهرمانی پرسپولیس را زیر سؤال برد.

اوسمار وارد حاشیه نشد
اوسمار در دو سه هفته آخر لیگ برتر که رقابت به اوج خودش رسیده بود به خوبی هیجانات و حاشیه‌ها را از خود و تیمش دور کرد. دقیقاً مانند یحیی که هیچ وقت در زمان حضورش در پرسپولیس داخل حاشیه نشد و اوسمار هم با تبعیت از روش یحیی موفق شد و در قهرمانی تیمش نقش مهمی ایفا کرد. مربیان بزرگ همیشه سعی می‌کنند حاشیه‌ها را از تیم‌شان دور کنند و در آرامش مسائل را پیش ببرند چون می‌دانند حاشیه‌ها تیم را از مسیر موفقیت دور می‌سازد به همین دلیل هم اوسمار مسیر دور کردن تیم از حاشیه و آرامش را انتخاب کرد و به خواسته‌اش هم رسید.

اوسمار خیلی محبوب شد
ماندن یا نماندن یک مربی بحثی جداگانه است اما به هر حال اوسمار در زمانی که کمک مربی بود ارتباط خوبی با یحیی داشت و سرمربی قبلی هم خیلی به او کمک کرد تا در کارش موفق شود اما در طرف مقابل اوسمار هم به نوعی جبران کرد و بعد از قهرمان کردن پرسپولیس با نشان دادن عکس یحیی خیلی خودش را محبوب و بزرگ  و خودش را در دل هواداران جا کرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی