سرافکندگی انگلیس در ویمبلی

سرافکندگی انگلیس در ویمبلی

انگلیس در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از یورو ۲۰۲۴ با یک گل به ایسلند باخت. سه شیر بعد از برد ۳ بر صفر مقابل بوسنی و هرزگووین امیدوار به تکرار چنین نمایشی بودند اما این اتفاق نیفتاد و تیمی که در یورو ۲۰۱۶ یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ تیم ملی انگلیس را رقم زده بود، دوباره در ویمبلی دست پر زمین را ترک کرد. انگلیس شروع خوبی در این بازی داشت اما میهمان در دقیقه ۱۲ گل به رسید. یون داگور تورستاینسون با حرکت از سمت چپ و یک شوت قدرتمند دروازه آرون رمزدیل را باز کرد و ویمبلی را به سکوت فراخواند. انگلیس بعد از آن صاحب توپ شد اما نتوانست به اندازه کافی میهمان را به دردسر بیندازد و در نهایت بازنده شد.

 

دردسر دفاع
انگلیس کیفیت هجومی زیادی در تیمش برای یورو دارد اما در دفاع مسائلش زیاد است. بعضی از بازیکنان از دسترس خارج هستند مثل نرسیدن هری مگوایر به دلیل مصدومیت اما در چنین مسابقه‌ای برابر حریفی دست پایین نباید خط دفاع اینطور آشفته باشد. درست است که رمزدیل باید عملکرد بهتری نشان می‌داد اما چرا باید به بازیکن حریف اجازه داده شود اینطور عرضی حرکت کند و به راحتی شوت بزند.
احتمالاً کایل واکر، جان استونز، مارک گوئهی و کایران تریپیر دفاع انگلیس در یورو را تشکیل بدهند اما استونز و گوئهی بخشی از نیم‌فصل دوم را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند و اولی بین دو نیمه جای خود را به ازری کونسا داد با مصدومیتی که گویا برایش پیش آمده بود. لوییز دانک هم هنوز به آمادگی کامل نرسیده و به نظر می‌رسد دفاع می‌تواند مایه دردسر گرت ساوت گیت و هواداران باشد از یکشنبه آینده که یورو با بازی با صربستان برای انگلیس شروع می‌شود.

تجربه مفید
اگرچه اوضاع برای انگلیس آنطور که می‌خواستند پیش نرفت اما ایسلند آنقدر منسجم و هماهنگ بود که بعد از گلزنی، راه را بر میزبان ببندد. با توجه به اینکه احتمالاً در آلمان چنین حریفانی انتظار انگلیس را می‌کشند، این تمرین خوبی برای سه شیر بود. انگلیس نتوانست میانه میدان را از آن خود کند اما در کناره‌ها به خصوص توسط آنتونی گوردون بازی خوبی داشت هر چند محصول نهایی خاصی به دست نیامد. تجربه این بازی شاید مقابل رقبای بزرگ خیلی به کار نیاید اما برابر حریفان مرحله گروهی کاملاً مفید است.

انتخاب درست
در هفته گذشته رویای هفت بازیکن برای بازی در یورو از بین رفت اما حذف جک گریلیش از همه شگفت‌انگیزتر بود. بال منچسترسیتی در فصل قبل نتوانست فرم خوبی داشته باشد اما او یک بازیکن سرنوشت‌ساز در بالاترین سطح است و اگر روزش باشد کسی نمی‌تواند متوقفش کند. بنابراین چشم‌ها به گوردون بود که از سوی ساوت گیت برای جانشینی گریلیش 
انتخاب شد.
او از این موقعیت استفاده کرد و مؤثرترین بازیکن انگلیس بود که می‌توانست در نیمه اول کار خاصی انجام دهد به خصوص در دقیقه ۱۴ که فرصتی طلایی را با حضور کوبی ماینو و هری کین از دست داد. با توجه به بازیکنان هجومی زیادی که انگلیس دارد بعید است گوردون در بازی اول گروه C در ترکیب اصلی باشد اما او ثابت کرد ساوت گیت درست انتخاب کرده است.

 تورنمنت اصلی
برای آنها که فکر می‌کردند انگلیس به راحتی تا قهرمانی یورو پیش می‌رود و به دوری ۵۸ ساله‌اش از جام پایان می‌دهد، این بازی خوب بود. انگلیس مالکیت توپ را در اختیار داشت اما نمی‌توانست میهمانش را نگران کند. ضربات زیادی به سمت دروازه ایسلند روانه کردند اما تنها یکی در چهارچوب بود. نتیجه و سایر عوامل را باید مد نظر داشت، بعید است این تیم برای بازی با صربستان انتخاب شود. بلینگام به تنهایی می‌تواند سرنوشت یک بازی را تغییر دهد اما هیچ چیز معلوم نیست و باید دید در مسابقات اصلی و رسمی کدام ستاره‌ها می‌درخشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی