ایران-هنگ‌کنگ از زاویه استقلالی

فرصت بزرگ برای جلالی و حردانی

  جلالی و حردانی دو ملی‌پوش استقلال در اردوی جدید هستند. جلالی که جایگاهش را در تیم ملی از دست داده بود بعد از مدت‌ها توانست به اردوی تیم ملی برسد و حردانی نیز گاهاً زمانی که رامین رضاییان یا صادق محرمی با محرومیت یا مصدومیت مواجه بودند، در اردوی تیم ملی حاضر می‌شد و مشخص نیست که این بار شانسی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که حردانی نسبت به اردوهای قبل این بار اقبال بیشتری برای بازی درترکیب اصلی تیم ملی داشته باشد که اگر قلعه‌نویی چنین تصمیمی بگیرد، او باید نهایت بهره را از مجالی که سرمربی تیم ملی در اختیارش قرار می‌دهد، ببرد.
جلالی نیز با اینکه در استقلال بازیکنی محوری بوده اما در تیم ملی معمولاً فراز و نشیب‌های بسیاری داشته اما به نظر می‌رسد درشرایطی که کنعانی‌زادگان و ترابی نمی‌توانند در بازی با هنگ‌کنگ به میدان بروند، شانس بازی این بازیکن بیشتر می‌شود. جلالی قابلیت بازی در پست‌های هجومی را هم دارد و علاوه بر پست دفاع می‌تواند هافبک چپ یا وینگر چپ هم باشد.
به طور کلی اما بازیکنان استقلال در سال‌های اخیر با وجود اینکه غالباً در کورس قهرمانی بودند اما موفق به جلب رضایت کافی سرمربی تیم ملی نشده‌اند. 
در برهه‌ای شاکله استقلال بود که منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی شد و به یاد می‌آوریم بازیکنانی همچون امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام و... را که به طور توأمان در ترکیب تیم ملی درکنار هم بازی می‌کردند تا استقلال صاحب بیشترین سهمیه در تیم ملی باشد.
به هرحال استقلالی‌ها امروز بیش از هرزمان دیگری زیر ذره‌بین قرار دارند و باید دید سرمربی تیم ملی اگر به آبی‌های لیستش اعتماد کرد، آیا آنها قابلیت چهره شدن خواهند داشت یا خیر.
 
جستجو
آرشیو تاریخی