نیازهای مهم پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی

حفظ ستاره‌ها و تقویت در سه پست

پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل اخیر لیگ برتر کار دشواری در نقل و انتقالات تابستانی خواهد داشت. اینکه هر فصل نسبت به فصل قبل شرایط قهرمانی برای پرسپولیس سخت‌تر می‌شود، ثابت کرده دیگر مدعیان برای قدرتنمایی مقابل سرخ‌ها هر سال قوی‌تر از قبل برای رقابت آماده می‌شوند و به همین خاطر تابستان پیش رو برای پرسپولیس چالش‌های بیشتری هم خواهد داشت.
با در نظر گرفتن این مهم و البته حضور در لیگ نخبگان آسیا که تورنمنتی جدید، دشوارتر و ترسناک‌تر از قبل خواهد بود پرسپولیس باید تیم بسیار قدرتمندتری نسبت به فصل اخیر داشته باشد.
در نگاه اول باید حفظ ساختار فعلی تیم که شاید دلیل اصلی قهرمانی‌های اخیر بوده، در دستور کار مدیران قرار بگیرد. در این راه حفظ بازیکنان اصلی و تمدید قرارداد با بازیکنانی که همچنان کیفیت‌شان تعیین‌کننده به نظر می‌رسد، باید در دستور کار باشد، کما اینکه این پروژه مهم تا حدی پیش رفته و به نظر نمی‌رسد نگرانی‌های چندانی در این راه وجود داشته باشد.
نکته دوم، جذب نفرات قدرتمند و باکیفیت برای برخی پست‌هاست که نیاز به تقویت دارند. واقعیت اینکه پرسپولیس برای هر پست حداقل دو بازیکن فوق‌العاده قدرتمند می‌خواهد. از این رو اگر ستاره‌های اصلی تیم در نقل و انتقالات پیش رو حفظ شوند یا آنهایی که قرارداد ندارند، قراردادشان را بی‌چون و چرا تمدید کنند، این تیم حداقل در سه پست نیاز به جذب بازیکن جدید و تقویت دارد.
در دفاع راست دانیال اسماعیلی‌فر بازیکنی بی‌رقیب در فصل اخیر بود و حتی وحدت هنانوف نیز نتوانست با او رقابت کند. حالا که قرار است وحدت جدا شود، پرسپولیس حتماً یک مدافع راست می‌خواهد.
در خط حمله، پرسپولیس مهاجمان جوانی مثل بابایی، بادپا و خدادادی دارد که نمی‌توانند با آل‌کثیر باتجربه رقابت کنند و جذب یک مهاجم ششدانگ، تمام‌کننده و باکیفیت واجب به نظر می‌رسد. در خط میانی نیز با توجه به احتمال جدایی سعید صادقی، بالاتر رفتن سن عالیشاه و امیری و البته شرایط مبهم اورونوف، پرسپولیس حتماً نیاز به جذب یک وینگر توانمند دارد که باید دید باشگاه در این خصوص چگونه عمل خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی