ورزش ایران 50 روز قبل از المپیک

۳۴ ورزشکار قطعی، ۶ رشته دنبال سهمیه

تا آغاز رسمی سی‌‌وسومین دوباره بازی‌های المپیک تنها ۵۰ روز دیگر باقی مانده است و تعداد ورزشکار قطعی ایران فعلاً ۳۴ نفر است. کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، تنیس روی میز، ژیمناستیک و قایقرانی سهمیه المپیک گرفته است.
شمشیربازی تنها رشته تیمی ایران در المپیک پاریس است. کشتی با ۱۱ ورزشکار و دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک با یک ورزشکار بیشترین و کمترین تعداد سهمیه را در المپیک دارند. در این میان رشته‌هایی چون بسکتبال، بوکس و بدمینتون هم بوده‌اند که با وجود تلاش برای گرفتن سهمیه المپیک ناکام ماندند و برخلاف المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در سی‌وسومین دوره بازی‌ها حضور ندارند.
ورزش ایران هنوز هم امید به گرفتن سهمیه المپیک دارد تا در نهایت بتواند تعداد ورزشکار خود را به 40 نفر برساند. دوومیدانی هنوز سهمیه رسمی نگرفته است و در انتظار اعلام رنکینگ المپیک در ۱۰ تیر است. در تنیس روی میز نوشاد عالمیان در انتظار اعلام رنکینگ المپیک در ۲۹ خرداد است تا سهمیه او به صورت رسمی اعلام شود. سنگ‌نوردی آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در مجارستان است و ایران به دنبال گرفتن سهمیه در این مسابقات است. تیروکمانی‌ها هم منتظر برگزاری جام جهانی ترکیه هستند. اما در شنا یک سهمیه قطعی است که از طریق وایلدکارت یا کسب سهمیه در مسابقات ایتالیا به دست می‌آید و در جودو هم احتمال گرفتن یک سهمیه از طریق وایلدکارت وجود دارد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی