اخبار

شروع تمرینات تیم ملی پاراتکواندو
مرحله جدید تمرینات تیم ملی پاراتکواندو برای  حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس از دیروز شروع شد.
سعید صادقیان‌پور، محمدطاها حسن‌پور، مهدی پوررهنما، امیرمحمد حقیقت‌شناس، علیرضا بخت و حامد حق‌شناس نفرات دعوت شده به این اردو هستند.
همچنین مریم عبداله‌پور، روزا ابراهیمی، آیلار جامی و زهرا رحیمی هم زیرنظر عاطفه کشاورز تمرینات خود را برگزار خواهند کرد.
تیم ملی پاراتکواندو موفق به کسب ۵ سهمیه در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شده است.
 

نعمتی به پارالمپیک پاریس 
اعزام نمی‌شود
معاونت فنی کمیته ملی پارالمپیک از غیبت زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس خبر داد.
به گفته سلگی از آنجایی که نعمتی مدت‌هاست در اردوهای تیم ملی حضور نداشته و همچنین باتوجه به عدم آمادگی فنی و بدنی‌اش در پارالمپیک پاریس حضور نخواهد داشت.
نعمتی در دوره قبل این رقابت‌ها در توکیو، طلا را به گردن آویخته بود.


پیروزی دختران و پسران در کاوا
تیم‌های والیبال زیر ۱۷ سال پسر و زیر ۱۸ سال دختر ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های کاوا موفق به شکست تاجیکستان شدند.
شاگردان آرش صادقیانی در تیم زیر ۱۷ سال پسر ایران در سه ست پیاپی و با نتیجه ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۶ به پیروزی رسیدند تا امروز در سومین مسابقه خود به مصاف پاکستان بروند. همچنین شاگردان فاطمه شعبان‌خمسه در تیم دختران ایران نیز موفق شدند در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۱۵ مقابل تاجیکستان به برتری برسند. آنها امروز به مصاف ازبکستان می‌روند.
 

صعود عالمیان 
به دور چهارم کانتندر کرواسی
نوشاد عالمیان با غلبه بر حریف مطرح مصری خود به دور چهارم مرحله حذفی رقابت‌های تنیس روی میز کانتندر کرواسی راه یافت. در این مرحله از مسابقات نوشاد به مصاف خالد عصار از مصر رفت و موفق به شکست ۳ بر صفر او شد. نوشاد عالمیان با کسب این پیروزی یک مرحله دیگر صعود کرد. او در دور نخست رقابت‌های تنیس روی میز کانتندر کرواسی استراحت کرد و با پیروزی ۳ بر یک برابر «آلکسا گاسف» از صربستان به دور سوم راه یافت.
جاکوب از لهستان که رنکینگ ۱۰۳ جهان را در اختیار دارد، حریف نوشاد عالمیان در دور چهارم مرحله حذفی است. عالمیان در صورت پیروزی در این دیدار وارد جدول اصلی مسابقات کانتندر کرواسی می‌شود.


رکابزنان به آلماتی رفتند
تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جاده آسیا راهی آلماتی شد. چهل‌وسومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۷ تا ۲۲ خردادماه به میزبانی آلماتی قزاقستان در بخش جاده برگزار می‌شود و تیم ایران با ۱۴ ورزشکار در دو بخش مردان و زنان و در رده‌های سنی جوانان، امیدها و بزرگسالان حضور پیدا می‌کند.
 

 گلبال به اردوی برون‌مرزی می‌رود
تیم ملی گلبال قصد دارد پیش از حضور در بازی‌های پارالمپیک در یک اردوی برون‌مرزی شرکت داشته باشد. 
این تیم بعد از کسب مجوز اعزام از سوی کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز اردوهای داخلی برگزار کرده که دور جدید تمرینات‌شان از ۲۱ تا ۲۸ خرداد با حضور حسن جعفری، محد پرنیا، مصطفی شهبازی، میلاد سوری، نعمت سرافراز، مهدی عباسی، محمدمهدی نفیسی‌نسب و خلیل شهریارنسب تشکیل می‌شود. در ضمن بعد از لغو شدن تورنمنت سوئد بهمن دوستی، سرمربی تیم قصد دارد در صورت مهیا بودن شرایط و نتیجه‌گیری از رایزنی‌ها، یک مرحله اردو را به صورت برون‌مرزی برگزار کند.
 

 برد فرجی در کانتندر سوئد
بنیامین فرجی رقابت‌های تنیس روی میز کانتندر جوانان سوئد در رده سنی زیر ۱۷ سال را با پیروزی آغاز کرد. در روز اول این رویداد بنیامین فرجی به مصاف امیل از سوئد رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. 
فرجی در دومین دیدار خود در این رده سنی با الکساندرو از رومانی رقابت خواهد داشت. مبین امیری دیگر نماینده ایران نتیجه را ۳ بر صفر به لین از چین‌تایپه واگذار کرد. فراز شکیبا نیز در رده سنی زیر ۱۳ سال و زیر ۱۵ سال در این مسابقات شرکت کرده است. 

جستجو
آرشیو تاریخی