شاید درهمین دسته 3 جهانی باقی بمانیم

نداف: حریفان ایران سرسخت هستند

پریسا غفاری
خبر‌نگار

تیم ملی تنیس مردان ایران از ۲۱ تا ۲۶ خردادماه در اردن برای صعود به مرحله پلی‌آف گروه ۲ دیویس‌کاپ جهانی در سال ۲۰۲۵به مصاف حریفان خود می‌رود.
 تیم‌های ایران، عربستان، اندونزی، تایلند، اردن، سوریه، جزایر پاسیفیک، مالزی، سنگاپور، ویتنام در این دوره حضور دارند. حمیدرضا نداف کاپیتان و مربی تیم دیویس‌کاپ ایران در خصوص این بازی‌ها معتقد است: «با تغییر تاریخ مسابقات بعید می‌دانم مانند قبل بتوانیم خوش بدرخشیم.»
 
از شرایط تیم ملی صحبت کنید؟
بازیکنان خوب و آماده‌ای داریم ولی تغییرات زمانی به نوعی ما را سورپرایز کرد. این رویداد قرار بود شهریورماه انجام شود و با جلو افتادن تاریخ آن کار برای ما دشوار شد.
به تغییر زمان اعتراض نکردید؟
اعتراض که به هر حال ما داشتیم ولی از آنجایی که مسابقات گروه دسته ۳ جهانی در کشورهایی است که از نظر آب و هوایی بسیار گرم هستند؛ امکان برگزاری در تاریخ دیگری نبود. مثلاً عربستان هم پیشنهاد میزبانی داده بود ولی واقعاً در ماهی مانند شهریور نمی‌شد این رقابت‌ها را میزبانی کند تنها کشور ایران بود که این شرایط را داشت اما آن هم با میزبانی موافقت نشد.
به لحاظ نتیجه‌گیری چطور عمل خواهیم کرد؟
می خواستیم برای آمادگی بهتر به تورنمنت تونس برویم که متأسفانه ویزای ما نرسید و مسابقات فیوچرز آنجا را از دست دادیم.
 اما خدا را شکر ویزای اردن رسیده و بزودی به اردن می‌رویم. خیلی کار سخت است. تیم‌هایی که امسال در گروه ۳ هستند خیلی قوی‌ترند برای مثال تایلند و اندونزی از جهانی به این دسته صعود کردند و یا همین تیم سوریه هم بازیکن خوب کم ندارد. تیم دیویس‌کاپ سوریه ۲ بازیکن دارد که در اروپا بازی می‌کنند و رنک جهانی خوبی دارند. 
زمین بازی هم که خاکی نیست و قطعاً همه این موارد در کنار هم کار را برای ما سخت خواهد کرد. من فکر می‌کنم ما بتوانیم در بهترین حالت در همین دسته ۳ جهانی باقی بمانیم.
چطور شد میزبانی نگرفتید؟
درخواست میزبانی دادیم اما به دلیل مسائل سیاسی و اخیراً برگزار نشدن انتخابات فدراسیون کمی تعلل در کارها به وجود آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی