چرخه انتخابی را نبستیم ‌حسن رنگرز: گرایی و اسماعیلی شانس مدال المپیک هستند

صادق دهقان
خبر‌نگار
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 6 کشتی‌گیر و کسب سهمیه کامل المپیک خود را برای حضوری پر قدرت در المپیک 2024 پاریس آماده می‌کند. نفرات تیم ملی کشتی فرنگی در وزن‌های 87، 97 و 130 کیلوگرم مشخص شده و سرنوشت کشتی‌گیران اوزان 60، 67 و 77 کیلو هم بعد از مسابقات مجارستان مشخص می‌شود. پیش از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به مسابقات مجارستان که روزهای 17 و 18 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود؛ حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت‌و‌گویی را با ایران دیلی انجام داد.

تیم ملی کشتی فرنگی به مسابقات مجارستان اعزام می‌شود. در 50 روز مانده به المپیک از شرایط تیم بگویید.
دومین اردوی آماده‌سازی تیم را پشت سر گذاشته و آماده اعزام به رقابت‌های رنکینگ مجارستان هستیم و آنجا تکلیف انتخاب نهایی ملی‌پوشان سه وزن باقیمانده مشخص شده و نفرات ملی‌پوش وزن‌های 60، 67 و 77 کیلوگرم در چرخه انتخابی تیم ملی گزینش می‌شوند. در حال حاضر اردوی ما نفرات برتر تمامی اوزان را شامل می‌شود؛ هم اوزان المپیکی و هم اوزان غیرالمپیکی و حتی ما در دعوت کشتی‌گیران برای آماده‌سازی، گوشه چشمی هم به امیدهای جهان داریم.
نتایج مسابقات مجارستان در سه وزن برای تیم ملی بسیار حیاتی است.
بله؛ در 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد و امیر رضا ده بزرگی به مجارستان می‌روند و قاعدتاً نفر برتر ملی‌پوش می‌شود. در ۶۷ کیلوگرم هم رقابت میان محمدرضا ‌گرایی و سعید اسماعیلی است و کسی که بهترین نتیجه را کسب کند، دوبنده تیم ملی‌ را می‌پوشد. در ۷۷ کیلوگرم محمدعلی ‌گرایی و محمدرضا مختاری به مسابقات اعزام می‌شوند و نفر برتر در صورت کسب عنوان قهرمانی برای کسب پیراهن تیم ملی یک رقابت انتخابی با امین کاویانی‌نژاد خواهد داشت.
با توجه به عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در سال‌های اخیر و به خصوص جهانی سال گذشته، فکر می‌کنید کشتی فرنگی در المپیک به مدال طلای وزن 125 کیلوگرم برسد؟
 باور من در ورزش حرفه‌ای این است که وقتی ورزشکار از روی سکوی قهرمانی رقابتی پایین می‌آید دیگر عملاً پرونده آن رقابت‌ بسته شده و نباید روی آن عنوان حساب کرد. عناوین قهرمانی امین میرزازاده هم برای قبل بوده و طبیعتاً این عناوین هیچ کمکی به او نمی‌کند. در سال جدید امین کار بسیار سختی در مقابل دو حریف جدی‌اش پیش رو دارد. میخایین لوپز کوبایی دارنده 4 طلای المپیک، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ بازی‌های المپیک و یکی از استثنائات دنیای کشتی به حساب می‌آید. او به دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی در المپیک است. رضا کایالپ هم کشتی‌گیری است که 12 و 13 مدال جهان و المپیک را در کارنامه ورزشی‌اش دارد و حریف قدرتمندی برای امین محسوب می‌شود. البته که امین میرزازاده یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان طلاست اما راه سختی را در مسیر قهرمانی باید پشت سر بگذارد.
شرایط محمدرضا ‌گرایی را چطور ارزیابی می‌کنید؟‌ گرایی ظاهراً کمی از دوران اوج فاصله گرفته است.
محمدرضا ‌گرایی یکی از کشتی‌گیران شاخص و پرافتخار ماست. وزن 67 کیلوگرم در جهانی سال گذشته با کشتی‌گیران بسیار خوبی که حضور داشتند، به لحاظ کمی و کیفی از بهترین و رقابتی‌ترین وزن‌ها بود. با این حال ‌گرایی توانست یک برنز ارزشمند کسب کند.
 در حال حاضر ورود به چرخه انتخابی تیم ملی به روی او باز است و باید با دیگر مدعی داخلی یعنی سعید اسماعیلی برای کسب دوبنده تیم ملی در المپیک رقابت کند. به عقیده من در 67 کیلوگرم هر دو کشتی‌گیر ما به شرط انتخاب شدن شانس ایستادن روی سکوی المپیک را دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی