نگاهی به دو هفته پایانی لیگ آزادگان

لطفاً پلک نزنید

 جعفر برزگر
خبرنگار
با توجه به نتایجی که در هفته گذشته رقابت‌های لیگ آزادگان رقم خورد، دو هفته پیش رو به اوج حساسیت خود رسیده است. دو تیم از سه تیم مدعی خیبر، چادرملو و فجرسپاسی راهی لیگ برتر خواهند شد. خیبری‌ها به ترتیب با آریو اسلامشهر و شهرراز بازی دارند. شاگردان مهاجری با یک پیروزی هم به عنوان تیم قهرمان راهی لیگ برتر می‌شوند. اما فاصله دو امتیاز فجر و چادرملو باعث شده، هر دو بازی پایانی حکم فینال داشته باشد. یزدی‌ها به مصاف دو تیم انتهای جدولی می‌روند که هر امتیاز این بازی‌ها برای آنها ارزش ماندن در لیگ را خواهد داشت. شاهین بندر عامری و دریای بابل که اولی 26 و دومی 28 امتیازی هستند. اما فجری‌ها بعد از میزبانی از مس سونگون باید در روز آخر به زمین پارس جنوبی بروند.
اما در انتهای جدول غیر از تیم‌هایی که نام‌شان در بالا ذکر شد سه تیم خوشه طلایی، داماش گیلان و شهرداری آستارا فانوس به دست هستند. تقابل دو تیم خوشه طلایی با داماش در هفته ماقبل پایانی می‌تواند حکم مرگ و زندگی را برای میزبان داشته باشد. البته که هر نتیجه‌ای رقم بخورد در سرنوشت دیگر تیم‌های پایین جدول تأثیر مستقیم دارد. داماش در روز آخر میزبان سایپایی خواهد بود که انگیزه خاصی ندارد. از آن طرف خوشه طلایی هم میهمان نفت مسجدسلیمان است. تیمی که چند هفته پیش از کورس قهرمانی جا ماند.
در میان این سه تیم شهرداری آستارا با 30 امتیاز از حاشیه امنیت بهتری برخوردار بوده و پیروزی در همین بازی پیش رو مقابل شهرراز شیراز بقای‌شان را قطعی می‌کند. آنها درهفته پایانی هم به زمین نفت و گاز گچساران می‌روند.
البته اصلاً بعید نیست که در همین هفته هم تکلیف دو تیم صعودکرده به لیگ برتر و هم سه تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته دوم مشخص شود.

جستجو
آرشیو تاریخی