با وجود نتایج ضعیف فولاد، استقلال خوزستان و نفت

فوتبال جنوب زنده است

اکبر منتشلو
خبرنگار
بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال مثل اکثر دوره‌های این رقابت‌ها، غرق فوتبال جنوب کشورمان بود و سه نماینده در این رقابت‌ها از جنوب کشورمان حضور داشتند. فولاد خوزستان یار دائمی لیگ برتر، استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی این رقابت‌ها را هم داشت و در نهایت صنعت نفت که نشانی از فوتبال برزیل دارد، نمایندگان جنوب کشورمان در این رقابت‌ها بودند.
اما این دوره برای سه تیم خوزستانی خیلی خوب پیش نرفت. در این فصل سه تیم خوزستانی در انتهای جدول رده‌بندی هستند و سقوط صنعت‌نفت آبادان در دو هفته پایانی قطعی شده است و البته تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان هم نامزدهای سقوط هستند، این وضعیت در تمام دوره‌های لیگ برتر بی‌سابقه بوده و این به خودی خود نشان می‌دهد که وضعیت فوتبال جنوب کشورمان در این فصل چندان مناسب نبوده است.
به طور حتم این روند اصلاً برای هواداران فوتبال جنوب کشورمان خوب نیست و آنها با استرس و ناراحتی هفته‌های پایانی و شاید نیم‌فصل دوم رقابت‌ها را به نظاره نشسته‌اند، اما این پایان ماجرا نیست. واقعیت اینکه استان خوزستان پتانسیل بالایی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف فوتبال دارد و فوتبال این استان تمام‌شدنی نیست.
امروز، روزهای بد فوتبال خوزستان رقم می‌خورد اما فوتبال این استان زنده خواهد ماند و باز هم شاهد معرفی استعدادهای فوتبال این استان به ورزش کشورمان خواهیم بود. البته باید به این موضوع هم توجه داشت که قطعاً فوتبال این استان نیازمند آسیب‌شناسی است و اگر بپذیریم که تیم‌هایی مثل صنعت نفت و استقلال خوزستان گرفتار مشکلاتی بودند و نتوانستند آنطور که باید نتیجه بگیرند، اما تیمی مثل فولاد که به طور حتم مشکلات دو تیم دیگر را نداشت اما در جمع همین تیم‌ها قرار دارد و این نشان می‌دهد فوتبال خوزستان نیازمند آسیب‌شناسی است. 
بار دیگر تکرار می‌کنیم فوتبال خوزستان زنده است و به زودی باز هم شاهد حضور و درخشش این تیم‌ها در سطح اول فوتبال کشورمان خواهیم بود.

جستجو
آرشیو تاریخی