ترافیک ناظران انضباطی در ایستگاه پایانی

بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال امروز به پایان می‌رسد و سرنوشت قهرمان مسابقات و همچنین 2 تیم سقوط‌کننده به دسته اول مشخص می‌شود. رقابت تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی است و با توجه به سقوط صنعت نفت آبادان به دسته پایین‌تر تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و پیکان هم برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کنند تا در پایان لیگ یکی از این سه تیم به همراه صنعت نفت به دسته یک سقوط کند. در این بین سازمان لیگ برنامه‌ای برای نظارت بیشتر بر بازی‌ها دارد، برنامه‌ای که از چند بازی گذشته اجرا شده و در هفته پایانی هم با دقت بیشتر اجرا خواهد شد.
یکی از منابع آگاه در این خصوص به «ایران ورزشی» می‌گوید: «تأکید سازمان لیگ بیشتر روی حواشی مسابقات است، به این دلیل در هفته‌های گذشته به دلیل حساسیت‌ها و حواشی زیاد 2 ناظر در بازی‌های حساس حضور دارند که یکی از ناظران وظیفه نظارت بر حواشی را برعهده دارد و یکی دیگر هم ناظر داوری است. البته ناظران داوری در همه مسابقات در ورزشگاه حضور دارند اما در واقع کار ناظران دیگر نظارت بر مسائل انضباطی است.»
شنیده می‌شود حضور ناظران انضباطی تنها برنامه سازمان لیگ برای نظارت بیشتر در دیدارهای پیش رو است و به جز این سازمان لیگ برنامه‌ای ندارد. البته کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم خواهان دقت بیشتر ناظران داوری هستند. رضا سخندان، داور باتجربه که یکی از ناظران داوری است، می‌گوید: «بازی‌های لیگ در این هفته‌ها حساسیت زیادی دارند و این موضوع را داوران کاملاً درک کردند و تلاش دارند تا به بهترین نحو ممکن قضاوت‌شان را انجام دهند. البته سازمان لیگ برای نظارت دقیق‌تر، ناظران ویژه داوری در نظر گرفته که من هم جزو یکی از این ناظران هستم.»
او در خصوص عملکرد داوران در بازی‌های اخیر چنین نظری دارد: «در 4 هفته گذشته شاهد قضاوت‌های خوبی از سوی داوران بودیم. البته اینکه بگوییم اشتباهی در این بازی‌ها رخ نداده، درست نیست و در برخی از بازی‌ها داوران اشتباهاتی داشتند اما اشتباهات آنها تأثیرگذار نبود. امیدواریم که هفته پایانی مسابقات هم به بهترین نحو ممکن برگزار شود تا تیم‌هایی که لیاقت قهرمانی و ماندن در لیگ برتر را دارند، به خواسته‌شان برسند.»
جستجو
آرشیو تاریخی