مصدومیت ستاره‌ها کابوس قلعه‌نویی و تیم ملی نیست

احمدزاده: تیم ملی باید به سمت جوانگرایی برود

تیم ملی فوتبال کشورمان مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی 2026 را در پیش دارد و ملی‌پوشان کشورمان باید در روز هفدهم ماه جاری به مصاف هنگ‌کنگ بروند. 
در این بین مصدومیت برخی از بازیکنان همچون سعید عزت‌اللهی یکی از چالش‌های امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در مسیر صعود است که قطعاً این مصدومیت‌ها در بازی با ازبکستان تأثیر خود را بیشتر نشان خواهد داد چرا که ایران و ازبکستان 10 امتیازی هستند و در حال حاضر تیم ما به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از ازبکستان در صدر جدول گروه E حضور دارد.
محمد احمدزاده، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم ملی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «نباید رقابت با تیم‌هایی همچون هنگ کنگ برای ما نگران‌کننده باشد و نباید مصدومیت بازیکنان نگران‌مان کند. ما بازیکنان خوبی در لیگ برتر داریم و این بازیکنان می‌توانند جایگزین نفرات اصلی تیم ملی باشند. علاوه بر این تیم ملی باید به سمت جوانگرایی برود و این مصدومیت‌ها می‌تواند فرصتی برای بازیکنان جوان باشد تا پیراهن تیم ملی را بپوشند.»
 او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «فوتبال ایران غنی است و می‌توان با بازیکنانی که در لیگ برتر داریم، 2 تیم ملی داشته باشیم. البته موضوع نگران‌کننده این است که مربیان و مدیران ما بیشتر نتیجه‌گرا هستند و این موضوع باعث می‌شود تا بازیکن‌سازی نداشته باشند. 
در واقع این موضوع می‌تواند در آینده زنگ خطری برای فوتبال ما در رده باشگاهی و ملی باشد. مدیران ما نباید تا این حد عجول باشند و تنها نتیجه برای‌شان مهم باشد.»
او صحبت‌های خود را این گونه به پایان می‌رساند: «یکی از موضوعات دیگر این است که بازیکنان ما با وجود پول‌های زیادی که دریافت می‌کنند، کیفیت بالایی ندارند که این یک خلأ برای فوتبال‌مان است.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی