دوران موفق بایرن مونیخ تکرار می‌شود؟

چرا ژاوی، لواندوفسکی را نمی‌خواست

با اخراج ژاوی هرناندس و احتمال آمدن هانسی فلیک به عنوان مربی بارسلونا، انتظار می‌رود چیزهایی که به بازیکنان بارسا ارتباط داشت، تغییر کند. یکی از آنها روبرت لواندوفسکی بود که در اواخر دوران دو و نیم ساله ژاوی مورد بی‌مهری قرار گرفت.
به گفته یکی از منابع نزدیک به مربی بارسلونا، قبل از بازی با رایووایکانو، ژاوی از بازیکنانش گله کرد که نسبت به او سرد رفتار می‌کنند. بازیکنان دلیل این رفتار را لو رفتن فهرست فروش تیم عنوان کرده بودند.
ژاوی به دلایل مختلف از باشگاه خواسته بود لواندوفسکی در این تابستان به فروش رسانده شود. دو تا از آنها تاکتیکی بود چون مهاجم لهستانی انرژی و شور لازم برای رهبری خط اول پرس را نداشت ضمن اینکه از نظر ژاوی، لواندوفسکی بازی بدون توپ در حد استاندارد ندارد. دوم اینکه ژاوی مهاجمی می‌خواست که در کارهای ترکیبی بهتر عمل می‌کند و از این جهت لوا خیلی ضعیف بود.
رادیو کاتالونیا هم گزارش داده دلیلی که ژاوی می‌خواست لواندوفسکی برود نداشتن حس خوب نسبت به هم‌تیمی‌های جوان بود. از نظر مربی، این مهاجم ۳۵ ساله انتظار بسیار بالایی از بازیکنانی دارد که هنوز هوش و بلوغ فوتبالی‌شان در مراحل اولیه است.
حالا که فلیک قرار است جای ژاوی را روی نیمکت بارسلونا بگیرد، احتمالاً و حداقل برای یک فصل دیگر لواندوفسکی در ترکیب آبی‌اناری‌پوشان می‌ماند با توجه به همکاری فوق‌العاده موفقی که این دو در بایرن مونیخ داشتند اما باید دید آیا همان سبک کار در بارسلونا هم جواب می‌دهد یا نه.
جستجو
آرشیو تاریخی