تیمی منتخب از بازیکنانی که در یورو 2024 نیستند

جای خالی ستاره‌ها

دروازه‌بان: تیبو کورتوآ
دروازه‌بان رئال مادرید در این فصل با مصدومیت‌های متعددی مواجه شد؛ در ابتدای فصل رباط صلیبی‌اش پاره شد و بعد مینیسکش آسیب جدی دید. با وجود این، کنار گذاشتن او از ترکیب بلژیک توسط دومنیکو تدسکو برای خیلی‌ها شگفت‌انگیز بود. این گلر ۳۲ ساله ۱۰۳ بازی ملی در کارنامه دارد اما در تورنمنت پیش رو به این تعداد اضافه نمی‌شود چون کوئن کاستیلز، توماس کامینسکی و متز سلز انتخاب شده‌اند تا پا در کفش‌های بسیار بزرگ او کنند.

هافبک‌ها: میشل اولیسه، مارتین اودگارد، گاوی، مارکوس رشفورد
فرانسه یکی از مدعیان قهرمانی یورو ۲۰۲۴ به حساب می‌آید و کمتر از ۱۸ ماه قبل بهترین عملکرد را در میان تیم‌های اروپایی در جام جهانی قطر داشته است اما در این تیم جایی برای میشل اولیسه پیدا نمی‌شود با وجود درخششی که در لیگ برتر برای کریستال پالاس داشته و می‌تواند در آینده تیم ملی انگلیس را انتخاب کند چون هنوز برای هیچ تیمی بازی ملی انجام نداده است.
مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال نتوانست به تیم ملی نروژ کمک کند تا از مرحله مقدماتی عبور کند و اسپانیا و اسکاتلند از این گروه به یورو راه یافتند؛ بنابراین یکی از بهترین هافبک‌های لیگ برتر در یورو ۲۰۲۴ جایی ندارد. گاوی، پدیده خارق‌العاده بارسلونا می‌توانست چراغ یورو را روشن کند اما این بازیکن ۱۹ ساله باید چهار سال دیگر صبر کند تا در عرصه تورنمنت قاره‌ای فرصت درخشش پیدا کند. او در بازی مقدماتی آبان‌ماه اسپانیا برابر گرجستان دچار مصدومیت شدید زانو شد و دیگر شرایط بازی را پیدا نکرد.
مارکوس رشفورد هم یکی از چند بازیکن باتجربه‌ای است که گرت ساوت‌گیت ترجیح داده با خود به آلمان نبرد و باید به مربی انگلیس حق داد با توجه به فصل ضعیفی که رشفورد با توجه به استانداردهای خود پشت‌سر گذاشته بود.

مدافعان: پدرو پورو، متز هوملز، داوید آلابا
پدرو پورو ستاره تاتنهام مورد توجه لوییس دلافوئنته قرار نگرفته و در فهرست اولیه اسپانیا حاضر نیست با وجود آنکه در ۳۷ بازی برای اسپرز روی ۱۱ گل نقش مستقیم داشته است. متز هوملز هم با آنکه نقش پررنگی در رسیدن بوروسیادورتموند به فینال لیگ قهرمانان داشت از سوی یولیان ناگلزمان به تیم ملی آلمان دعوت نشد. داوید آلابا هم در جریان یکی از بازی‌های رئال مادرید در لالیگا در ماه دسامبر دچار پارگی رباط صلیبی شد و به این ترتیب بازوبند کاپیتانی تیم ملی اتریش که در گروه D با فرانسه، هلند و لهستان همگروه است، به هموطنانش داده می‌شود.

مهاجمان: کریستوفر انکونکو، ویکتور گیوکرس، ارلینگ هالند
کریستوفر انکونکو مهاجم چلسی از سال ۲۰۲۲ که نخستین بازی‌اش را برای فرانسه انجام داد، ۱۰ بازی برای تیم دیدیه دشان به میدان رفته است اما تقریباً یک سال از آخرین آنها می‌گذرد و برای همین به تیم ملی کشورش دعوت نشده است.
سوئد برای اولین‌بار از سال ۱۹۹۶ در جام ملت‌های اروپا غایب است و این بدشانسی محض مهاجم سر حال اسپورتینگ لیسبون، ویکتور گیوکرس محسوب می‌شود که باید بازی‌ها را از تلویزیون تماشا کند. همین داستان برای ارلینگ هالند جریان دارد که باید مانند هموطنش و رقیب لیگ برتری‌اش، اودگارد تماشاچی بازی‌ها باشد چون نروژ به یورو صعود نکرده است.

بازیکنان دیگر
نام‌های دیگر زیادی هستند برای اینکه فهرست ۲۶ نفره قانونی تیم‌ها در یورو ۲۰۲۴ تکمیل شود در تیمی که در یورو جایش خالی است. انگلیس علاوه بر رشفورد، چند نفر دیگر را نادیده گرفته، ازجمله جوردن هندرسون، ریس جیمز، بن چیلول، رحیم استرلینگ و لوی کولویل ضمن اینکه بن وایت جایی در برنامه‌های مربی تیم ملی ندارد و دومینیک سولانکه با وجود فصل درخشانی که در بورنموث داشته، نادیده گرفته شده است. پائو تورس و لوکاس واسکس هم در تیم اسپانیا با مربیگری دلافوئنته جایی ندارند و قهرمان دوره قبل، ایتالیا هم چند بازیکن را به آلمان نمی‌برد، ازجمله دستینی اودوگیه از تاتنهام، ستاره خط میانی مانوئل لوکاتلی و بازیکنان دیگری مثل چیرو ایموبیله، داویده زاپاکاستا و مویزه کین. دو هفته تا ارائه فهرست نهایی تیم‌ها و شروع رسمی بازی‌ها با دیدار آلمان و اسکاتلند باقی مانده و ممکن است بازیکنان دیگری هم کنار گذاشته شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی