اعتراض‌ به عملکرد کمیته استیناف روز به روز بیشتر می‌شود

دادرس: خلافکار زیاد است، رسیدگی طولانی می‌شود

حامد جیرودی
خبر‌نگار
 دیر اعلام شدن آرای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، به یک موضوع سؤال‌برانگیز تبدیل شده و معمولاً احکام این کمیته وقتی صادر می‌شود که طرف معترض به حکم کمیته انضباطی، محرومیت خود را هم سپری کرده است. مثل حکمی که چند هفته پس از سپری شدن محرومیت یک جلسه‌ای دانیال اسماعیلی‌فر صادر شد. مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف درباره پرونده‌های بررسی نشده این کمیته در حالی که به پایان فصل نزدیک هستیم، به «ایران ورزشی» گفت: «پرونده که زیاد است. اینقدر خلافکار زیاد است (می‌خندد) که زمان زیادی می‌برد. چون همه تجدید نظر و استیناف می‌خواهند ولی چون ما (استیناف) در آخرین مرحله رسیدگی به پرونده‌ها قرار داریم، باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود، برای همین بعضی پرونده‌ها طولانی می‌شود.» یکی از این پرونده‌ها، پرونده شکایت شاهین بوشهر از علی خطیر، مدیرعامل سابق استقلال و امیرحسین محتشم رئیس هیأت فوتبال استان بوشهر بابت حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی و همچنین مطالبه وجه حق رشد ترانسفر مهدی طارمی از ریوآوه به پورتو است که از 22 مهر ماه سال گذشته به کمیته استیناف رسیده ولی با وجود گذشت حدود هشت ماه به آن رسیدگی نشده است.
این موضوع باعث شده تا نعمتی مدیرعامل شاهین اعلام کند کمیته استیناف پرونده را مسکوت نگه داشته و ما هم قصد داریم از طریق نهادهای قضایی بالاتر از فدراسیون فوتبال، یعنی از طریق قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را به چالش کشیده تا مشخص شود چرا صالحی، رئیس این کمیته پس از هشت ماه رأی را نسبت به دعوی ما صادر نمی‌کند.
دادرس درباره درخواست رسیدگی شاهین از قوه قضائیه، عنوان کرد: «می‌توانند شکایت کنند. حق‌شان است ولی پرونده دوباره به کمیته اخلاق ارجاع داده می‌شود و آن موقع ضرر می‌کنند. چرا که حق ندارند مسائل فوتبالی را در جای دیگری مطرح کنند.»
او درباره اینکه نعمتی مدعی شده شنیده می‌شود صالحی اعتراف کرده چون پای خطیر در این پرونده در میان است ما نمی‌توانیم اقدام کنیم، چنین واکنشی داشت: «این حرف‌ها اگرچه در رسانه‌ها زده می‌شود ولی باید بیایند در کمیته اخلاق پاسخگو باشند. چون اتهام زده‌اند. ما از این حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم و برای ما اهمیت ندارد. هر کسی می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید ولی باید در چهارچوب قانون باشد.» دادرس درباره اینکه آیا پرونده‌ها تا پایان فصل تمام می‌شود یا به بعد از فصل موکول می‌شود، پاسخ داد: «بعضی پرونده‌ها حساس است ولی سعی می‌کنیم زودتر تحویل بدهیم ولی اگر حکم جدیدی هم داده شود به فصل بعد منتقل می‌شود.»
این در حالی است که دیر صادر شدن احکام باعث لوث شدن یک موضوع می‌شود ولی دادرس با طنز به این موضوع واکنش نشان داد: «باید کمتر شاکی بیاید تا به فصل بعد کشیده نشود. به خدا تقصیر ما نیست!» (می‌خندد)

جستجو
آرشیو تاریخی