پس از شائبه‌های فراوان در محافل فوتبالی

استخدام داوران بازنشسته در لیگ برتر ممنوع می‌شود

جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هفته آینده و بعد از پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر برگزار خواهد شد.
هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این جلسه قرار است مسائل پراهمیتی مانند سقف بودجه باشگاه‌ها و همچنین انتخاب سرمربی تیم‌های پایه را مورد بررسی قرار دهد. در این خصوص شنیده می‌شود احتمالاً تعداد سهمیه بازیکنان خارجی برای فصل بعدی نیز با افزایش مواجه خواهد شد.
بر همین اساس سرفصل‌های مهم جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:
* بررسی رزومه سرمربیان پیشنهادی تیم‌های رده‌های پایه که توسط کمیته فنی و با نظر رئیس فدراسیون فوتبال ارائه شده است
* درخواست صدور مجوز حرفه‌ای و الزام باشگاه‌‌ها برای تیمداری در بخش بانوان
* بررسی و تصویب برنامه استراتژی تیم‌های پایه فدراسیون فوتبال که توسط دپارتمان مطرح شده است
* سقف بودجه تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول برای فصل آینده
* بازاریابی و جذب اسپانسر برای فدراسیون فوتبال
* موضوعات اداری و مالی فدراسیون و سایر موضوعات مطروحه.
این در حالی است که طی روزهای گذشته و بعد از بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و ارائه هشدارهای لازم از سوی برخی از مسئولان امر نسبت به، به‌کارگیری داوران بازنشسته فوتبال در تیم‌های لیگ برتری با عناوینی مانند مشاور داوری، معاون یا مدیر اجرایی، قرار است در جلسه بعدی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار شود، در این خصوص نیز تصمیم‌گیری‌های لازم به عمل آمده و اعضای هیأت رئیسه در این مورد هم مصوباتی را داشته باشند.
در این مورد به نظر می‌رسد جلوی تمامی باشگاه‌های فعال لیگ برتری در خصوص به‌کارگیری از داوران بازنشسته در هر پست و سمتی در باشگاه‌ها با قانون و مصوبه جدید فدراسیون فوتبال گرفته خواهد شد.
 این در شرایطی هست که در سالیان اخیر برخی باشگاه‌های لیگ برتری با قرارداد با داوران بازنشسته فوتبال کشور و کارشناسان داوری و با به‌کارگیری این افراد در سمت‌های مختلفی مانند مشاور داوری باشگاه‌ها یا معاونان اجرایی و حتی سرپرستی، فضا برای گفتمان‌های پشت پرده این افراد با داوران فعال فراهم شده که این امر نیز شائبه‌هایی را درباره نحوه عملکرد داوران در رقابت‌های مختلف پدید آورده است.
 در هر صورت داوران فعالی که تا دیروز با هر کدام از داوران بازنشسته امروزی به دلایل همکاری به هر شکلی مراوده داشته و بین آنها در مسابقات مختلف تعامل کاری وجود داشته است؛ این امکان را به وجود می‌آورد که آنها همچنان تحت تأثیر همکاران سابق و مشاوران فعلی باشگاه‌ها قرار گرفته که در صورت تصویب به کارگیری این دسته از داوران در باشگاه‌ها با هر عنوانی، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال یکی از مصوبات مفید و پراهمیت خود را به ثبت خواهد رساند.
جستجو
آرشیو تاریخی