صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • مدیریت فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

فوتبال بازی لحظه‌هاست

فوتبال بازی لحظه‌هاست، شاید در بازی شمس آذر و پرسپولیس وقتی قزوینی‌ها کار را به تساوی کشاندند و یکپارچه در زمین خودی روی دروازه حریف حمله کردند، کمتر کسی فکر می‌کرد آرامش اعجاب‌انگیز اوسمار، خلاقیت ترابی، دوندگی بی‌امان ریگی و جادوی تکنیک و قدرت اورونوف و عبدالکریم حسن در نهایت نتیجه برد پر گل سه بر یک را برای سرخ‌ها به ارمغان بیاورد.
حالا همه می‌دانند که لحظه‌ها در فوتبال تعیین‌کننده هستند. درست مثل دقیقه 95 بازی پرسپولیس با استقلال خوزستان که صدرنشین لیگ را تغییر داد. در همان دقایقی که جواد نکونام دلخوش به یک امتیاز دیدار با نساجی بود، اوسمار با لبخندی آرام و بی‌هیاهو از کنار سرمربی نامدار استقلال عبور کرد و صدرنشین شد.
فوتبال بازی لحظه‌هاست، همان طور که در سال 87 پرسپولیس با گل دقیقه 96 قهرمانی را از چنگ سپاهان درآورد. در روزی که سپاهان فقط نیاز به یک تساوی در برابر سرخ‌ها داشت و بازی محتاطانه را در پیش گرفت. پرسپولیس اما روی دروازه حریف خیمه زد و در نهایت قهرمانی دراماتیک پرسپولیسی‌ها تا 15 سال آینده ضرب‌المثل شد.
فوتبال رشته‌ای است که ثانیه‌ها در آن تعیین‌کننده هستند. بنابراین هر لحظه امکان دارد در روز شنبه در آخرین هفته لیگ در بازی حساس پرسپولیس با تیم سختکوش محرم نویدکیا یا در پیکار پیکان و استقلال نتیجه‌ای شگفت‌انگیز رقم بخورد. هر اتفاقی محتمل است، سازمان لیگ ناچار است دو جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی و در ورزشگاه میزبان پیکان و استقلال تدارک ببیند.
برخلاف نظر نکونام که دوباره پس از بازی با گل گهر اتفاقات داوری را در دوم شدن شاگردانش مؤثر می‌دانست، نگارنده نظر کیانوش رحمتی را می‌پسندد که در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «تا آخرین لحظه می‌جنگیم و امیدواریم.»
 فوتبال بازی وقایع عجیب وغریب است شاید در نیمه شب شنبه این استقلالی‌ها باشند که با جام به خانه می‌روند، هر چند احتمال قهرمانی یاران عالیشاه و بیرانوند بیشتر است. این از جذابیت فوتبال باشگاهی است که تا ثانیه آخر و سوت پایان باز‌ی‌های همزمان هفته آخر قهرمان مشخص نشود. فوتبال بازی لحظه‌هاست و در کمتر از چند دقیقه سرنوشت قهرمانی و صعود به لیگ برتر یا سقوط به لیگ آزادگان تغییر می‌کند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی