اوسمار وارث خوبی برای برانکو و یحیی است

باغمیشه: برای قهرمانی در لیگ نخبگان چند اورونوف دیگر می‌خواهیم

ناصر قراگزلو
خبرنگار


مهاجم سابق پرسپولیس در دهه هفتاد در خصوص شرایط این تیم در پایان فصل جاری صحبت کرده است:
اوسمار وارث شایسته‌ای برای آن تیم موفق بود  پرسپولیس خوشبختانه به هارمونی خوبی در این فصل رسیده؛ تیمی که بنیه موفقیتش در ایران و آسیا را برانکو کاشت، یحیی پرورش داد و اوسمار وارث شایسته‌ای برای این تیم موفق در ایران و آسیا شد. اوسمار با نظم و شرایط خوبی که بعد از جدایی یحیی به تیم بخشید نشان داد مربی خوبی است. او موفق شد باخت سه بر صفر را در حساس‌ترین مقطع لیگ به برد 4 بر 6 تبدیل کند و با این کار مهم ثابت کرد که از توان بالای فنی و روحی روانی برخوردار است و می‌تواند تیم را در بهترین شرایط قرار دهد.

ثبات به پرسپولیس خیلی کمک کرده است
پرسپولیس در یک دهه اخیر قهرمانی‌های زیادی به دست آورده و خودش را به عنوان برترین تیم مطرح کرده است. چندین قهرمانی به دست آورده که نشان از ثبات مدیریت و مربی و حتی در زمینه بازیکن هم بهترین بازیکنان را جذب کرده است. با وجود این، این بار به واسطه حضور در آسیا و لیگ نخبگان پرسپولیس باید به بهترین شکل ممکن تقویت شود و تا جایی که سقف قرارداد اجازه می‌دهد باز هم بهترین بازیکنان جذب شوند. حتی لازم است چند بازیکن مثل اورونوف جذب کنیم تا در آسیا هم بزرگی کنیم و قهرمانی را کسب کنیم. البته جدا از اورونوف، بازیکنان خارجی دیگری مانند عبدالکریم حسن هم خوب بودند که قادرند به کار تیم بیایند اما زمانی که بحث لیگ نخبگان پیش بیاید حتماً لازم است که بهترین‌های آسیا جذب شوند تا مواردی مانند اشتباهی که مهدی شیری در بازی مقابل اولسان انجام داد تکرار نشود. پرسپولیس برای حضور قدرتمند در آسیا به یک دروازه‌بان قوی جدا از بیرانوند برای لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد هر چند رفیعی هم جوان خوبی است اما این بازیکن برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به تجربه بیشتری دارد. از سوی دیگر به جذب یک مدافع میانی ششدانگ و بازیکن پشت مهاجم در کنار یک سرزن قوی نیاز دارد که برای پلن دیگر شرایط خوب و ایده‌آلی را برای پرسپولیس فراهم کنند.

اوسمار باید بماند
اوسمار بعد از جدایی یحیی در این فصل نشان داد که مربی باهوشی است و حتماً می‌توان به این مربی برای کسب موفقیت امید بست. او گرچه در جام حذفی و در یک بازی خوب نتیجه نگرفت اما در لیگ بهترین نتایج را گرفت. از همین رو با یک بازی نباید قدرت یک مربی را محک زد. ضعف در یک بازی منوط بر کم‌تجربگی نیست بلکه دانش یک مربی می‌تواند او و تیمش را در بهترین شرایط قرار دهد. مربی برزیلی با فرهنگ ایرانی آشنایی کاملی دارد و حالا خیلی خوب شرایط را درک می‌کند. البته در زمینه دستیار اگر تقویت شود، شرایط بهتری در نیمکت به لحاظ فنی به وجود می‌آید. وجود آقا کریم یک نعمت برای پرسپولیس بود اما برای سال بعد، از آنجا که زمان کافی وجود دارد باید بهترین شرایط را برای تقویت کادر فنی فراهم کرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی