کاپیتان در مسیر تاریخ‌سازی است

عالیشاه در خط پایان فصل رویایی

ایلیا بهشزاد اول
خبرنگار

 امید عالیشاه تنها بازیکن ترکیب فعلی پرسپولیس است که طعم تلخ ناکامی با لباس سرخ‌پوشان پایتخت را چشیده. وی زمانی با نظر علی دایی به پرسپولیس آمد که قرمزها در دو فصل قبلی لیگ برتر به ترتیب فصل را در رده دوازدهم و هفتم تمام کرده بودند. از همان فصل اول با نایب قهرمانی با تیم علی دایی مشخص بود که عالیشاه برای کسب افتخار پرسپولیس را انتخاب کرده و امروز پس از گذشت ۱۱ سال، می‌توان او را از باثبات‌‌ترین بازیکنان ترکیب پرسپولیس دانست. 
 کاپیتان این روزهای پرسپولیس در صورت قهرمانی با تیمش در لیگ برتر ایران برای دوازدهمین بار کسب افتخار با تیم محبوبش را تجربه خواهد کرد. با کسب این افتخار، عالیشاه تنها کمال کامیابی‌نیا با ۱۳ جام را بالاتر از خود به عنوان پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس از زمان آغاز لیگ برتر ایران می‌بیند. با وجود این افتخارات، دوران حضور امید در ترکیب پرسپولیس اما فراز و نشیب کم نداشت؛ از انتقال قرضی پرحاشیه به تراکتور گرفته تا نیمکت‌نشینی در دوران برانکو، همه و همه باعث شده بودند که بازیکنان دیگری جلوتر از عالیشاه به عنوان ستاره پرسپولیس در رسانه‌ها خودنمایی کنند. در ابتدای فصل گذشته نیز عالیشاه اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت آغاز می‌کرد اما تجربه بالا و عملکرد فوق‌العاده وی در نیم‌فصل دوم فصل جدیدی را در دوران حرفه‌ای این بازیکن رقم زد. گلزنی در دو شهرآورد پیاپی، نشان داد که هنوز می‌توان روی عالیشاه به عنوان یک مهره کلیدی حساب باز کرد و این درخشش باعث تبدیل شدن وی به عضو ثابت ترکیب اصلی تیم یحیی و اوسمار شد.
عملکرد درخشان عالیشاه در بازگشت رویایی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، شاید یکی از کلیدی‌ترین اتفاقات فصل پرسپولیس در راه دفاع از عنوان قهرمانی باشد. کاپیتانی که شایستگی خود را برای بالا بردن جام قهرمانی نشان داده و حالا بیش از هر زمان دیگری، پختگی‌اش در زمین بازی به کار اوسمار می‌آید. پختگی‌ای که شاید نتوان آن را با تعداد گل‌ها و پاس گل‌های او سنجید اما نقش آن در موفقیت‌های پرسپولیس، کتمان‌ناپذیر است.

جستجو
آرشیو تاریخی