وطنخواه: زمان ما پرسپولیس ابهت داشت

ناصر قراگزلو 
خبر‌نگار
رضا وطنخواه، بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است اوسمار در بازی با استقلال خوزستان نشان داد قادراست در شرایط سخت هم بهترین تصمیمات را برای تیمش بگیرد و هر نتیجه‌ای را به سود تیمش تغییر دهد.
شرایط سختی در بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در نیمه اول رقم خورد، با وجود این فکر می‌کردید که نتیجه تغییر کند؟
پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما فکر می‌کنم در نیمه اول با دست کم گرفتن حریف ته جدولی غافلگیرشدند. با وجود این اوسمار با نتیجه‌ای که گرفت نشان داد قادر است بهترین تصمیمات را برای تیمش بگیرد و با چند تعویض و تغییر تاکتیک بتواند شرایط را به سود پرسپولیس تغییر دهد. او موفق شد سه گل خورده را با چهار گل جواب داده و تیم را برنده کرده و با توجه به لغزش حریف تیم را به صدر برساند. به نظرم پرسپولیس برای قرار گرفتن در اینجای جدول بهترین و مستحق‌ترین تیم است.
به نظرتان اوسمار می‌تواند مقابل شمس‌آذر هم تیمش را در یک دیدار خارج از خانه به موفقیت برساند؟
 شمس‌‎آذر تیم خوبی در لیگ نشان داده اما فراموش نکنید که آنها با پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایران بازی دارند. در شرایطی که همه چیز برای کسب قهرمانی در دست پرسپولیس است، بازیکنان و کادر فنی این تیم آنقدربا تجربه هستند که این موقعیت ایده‌آل را به تیم رقیب ندهند و قطعاً طوری برنامه‌ریزی خواهند کرد که پیروز شده و تیم‌شان را در صدر نگه داشته و در نهایت قهرمان شوند. پرسپولیس هم تیم قزوینی را شکست می‌دهد و با رسیدن به دیدار پایانی در تهران جشن قهرمانی خواهد گرفت.
درباره صحبت‌هایی که سرمربی تیم رقیب بعد از صدرنشینی پرسپولیس داشته چه حرفی دارید؟
این حرف‌ها بی‌پایه و اساس است و هیچ تأثیری روی تیم صدرنشین ندارد چون اگر قرار بود پرسپولیس اسیر چنین صحبت‌هایی شود پنج سال متوالی قهرمان نمی‌شد و سال قبل هم سه‌گانه نمی‌گرفت. امسال هم تیم تقویت شده و قطعاً می‌تواند قهرمانی را تکرار کند چون به گواه کارشناسان و کسانی که فوتبال را خارج از هر گونه تعصبی پیش‌بینی می‌کنند پرسپولیس بهترین و شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است.
زمان شما هم پیش آمده بود که از تیمی با چند گل عقب بیفتید و کامبک بزنید؟
زمان ما پرسپولیس ابهت زیادی داشت و به همین دلیل اگر نیمه اول برنده از زمین بیرون نمی‌آمدیم آل راجرز، سرمربی وقت بشدت از ما خرده می‌گرفت و به قولی هیچ‌کس از خشم او در امان نمی‌ماند. آن زمان فقط تیم‌های تاج و پاس آن زمان بودند که مقابل ما قادر به مقاومت بودند و کار بقیه تیم‌ها را در همان نیمه اول تمام می‌کردیم.
جستجو
آرشیو تاریخی