کودتای مدیران بارسلونا علیه ژاوی

 هنوز یک ماه از اعلام رسمی بقای ژاوی روی نیمکت بارسلونا نگذشته که اوضاع بین مدیریت و سرمربی بارسا تیره شده است‌. یک ماه قبل و با وجود اعلام ژاوی مبنی بر جدایی از جمع آبی‌اناری‌ها، مدیران ارشد بارسلونا اعم از خوان لاپورتا رئیس باشگاه و دکو مدیر ورزشی تیم، از اعتماد و ادامه همکاری با ژاوی صحبت کردند. 
در یک نشست خبری، هر دو طرف از لزوم اعتماد به یکدیگر و حمایت از یک پروژه بلندمدت صحبت می‌کردند و این مدیریت باشگاه بود که موفق شد ژاوی را برای ماندن روی نیمکت بارسلونا قانع کند. یک ماه بعد اما همه چیز تغییر کرد؛ پس از قطعی شدن قهرمانی رئال و حذف از لیگ قهرمانان اروپا، ژاوی در نشست خبری پیش از بازی با آلمریا از وضعیت نفرات تیم انتقاد کرد و توانایی  باشگاه برای کسب موفقیت را زیر سؤال برد. این صحبت‌های ژاوی، باعث عصبانیت شدید لاپورتا و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای رویه او شد؛ بر اساس اخبار منابع اسپانیایی، ژاوی در جلسات هیأت مدیره رضایت خود را از عملکرد مدیران و جذب نفرات در نقل و انتقالات اعلام کرده اما در نشست‌های خبری، صحبت‌های دیگری را مطرح کرده است. 
همچنین به گفته این منابع، دکو بازیکن سابق بارسلونا و مدیر ورزشی فعلی این تیم بارها از ژاوی انتقاد کرده و به طور واضح اعلام کرده ژاوی به درد بارسلونا نمی‌خورد! این اتفاقات، بار دیگر باعث ایجاد جو متشنج در کاتالونیا شده و با وجود پادرمیانی برخی از مدیران باشگاه، انتظار می‌رود اخراج ژاوی پس از پایان فصل جاری لالیگا توسط لاپورتا اعلام شود. موافقان ژاوی، مدیریت احساسی لاپورتا بر شرایط بحرانی بارسلونا را دلیل اصلی جو متشنج این روزهای تیم می‌دانند و مخالفان اسطوره باشگاه، عملکرد وی در این فصل را دلیل مناسبی برای اخراج او قلمداد می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی