رؤیای تکرار افتخاری 35 ساله برای آرسنال

امارات یـــــــا اتحاد؟

فرخ حسابی
خبرنگار

جام زیبای قهرمانی لیگ برتر در امارات انتظار می‌کشد تا آرسنال با پیروزی برابر اورتون به آن برسد به شرط آنکه منچسترسیتی مقابل وستهام امتیاز از دست بدهد. 
سه‌شنبه شب شمال لندن شب عجیب و هیجان‌انگیزی را پشت‌سر گذاشت و تاتنهام با شکست برابر منچسترسیتی، آرسنال را از قهرمانی دور کرد. تنها امیدشان به برتری در تفاضل گل است و اینکه بتوانند افتخار بزرگ تیم آرسنال در فصل 1989-1988 را تکرار کنند که قبل از بازی آخر در صدر نبودند و در نهایت قهرمان شدند.
آرسنال فصل قبل چند هفته به پایان در کورس قهرمانی تسلیم شد اما این بار کار را به روز آخر کشانده. 
آنها در 17 بازی لیگ در سال 2024 تنها چهار امتیاز از دست داده و با 86 امتیاز و دو تا کمتر از سیتی در رده دوم قرار گرفته‌اند. پیروزی یک بر صفر هفته گذشته در اولدترافورد، پنجمین برد متوالی تیم بزرگ شمال لندن بود. آنها در چهار تا از این بردها کلین‌شیت کرده‌اند و می‌توانند حداقل عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دهند حتی اگر جام قهرمانی از دستشان برود.
هواداران آرسنال با اضطراب بازی تیم محبوبشان را تماشا می‌کنند و گوشه چشمی به موبایل دارند تا نتیجه بازی سیتی را چک کنند اما تیم شان دایچ برای این بازی انگیزه خاصی ندارد. آنها که از پنج بازی آخرشان 13 امتیاز گرفته‌اند، در رده پانزدهم قرار دارند و تنها ممکن است در پایان بازی‌های امروز جای خود را به برنتفورد بدهند اما از بقا در لیگ برتر مطمئن هستند. اورتون در 10 بازی آخر خارج از خانه خود برنده نشده و 14 بار در هفته آخر لیگ شکست خورده که یک رکورد محسوب می‌شود. اورتون دو بازی آخرش برابر آرسنال را باخته بدون اینکه گل بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی