هیجان صعود در لیگ آزادگان

 همزمان با داغ شدن مسابقات لیگ برتر و کورس قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس و جنگ پنج تیم در قعر جدول برای فرار از سقوط دردناک به دسته پایین‌تر، در آن سوی میدان رقابتی فوق حساس بین خیبر خرم‌آباد با هزاران طرفدار دو آتشه، فجر سپاسی تیم ریشه‌دار شیرازی و البته چادرملوی اردکان برای صعود به لیگ برتر در جریان است‌.
اشکال اساسی رسانه‌های ورزشی اینجاست که آنقدر محو رقابت سنگین وشانه به شانه در لیگ برتر شده‌اند که نبرد جانانه بهترین تیم‌های لیگ آزادگان را به فراموشی سپرده‌اند.
خیبر خرم‌آباد نماینده استان فوتبال‌دوست لرستان، فجر سپاسی باشگاه بازیکن‌ساز استان فارس و چادرملوی اردکان از یزد می‌توانند افق جدیدی پیش روی فوتبال ایران در بالاترین سطح باز کنند. اینکه سه تیم از چهار تیم نامزد سقوط به لیگ آزادگان از خوزستان مهد بازیکنان بااستعداد و تکنیکی است هم دردآور و هم یادآور این نکته است که شاید با سقوط این تیم‌ها، دو تیم از سه تیم شانس صعود به لیگ برتر از استان‌های جدیدی باشند.
یعنی دو استان از سه استان لرستان، فارس و یزد شانس جدیدی برای حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ما را دارند؛ اتفاقی زیبا که باعث رونق فوتبال و لذت علاقه‌مندان در استان‌های دیگر می‌شود.
به غیراز تهران که به دلیل جمعیت ۱۴ میلیونی چهار تیم دارد، اصفهان با ۲ تیم، خوزستان با ۳ تیم و کرمان با دو تیم در لیگ برتر حاضرند. این جابه‌جایی که در کمتر از دوهفته دیگر به وقوع می‌پیوندد و تکلیف صعود و سقوط مشخص می‌شود، تعداد سهمیه‌های استان‌ها را افزایش می‌دهد. فقط امیدواریم تعداد تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر از فصل‌های آینده به سه یا حتی چهار تیم افزایش یابد تا هم انگیزه تیم‌های لیگ آزادگان بیشتر شود، هم اینکه دوستداران فوتبال در استان‌های فوتبال‌خیز و صاحب استعداد فوتبالی شانس صعود تیم شهرشان به لیگ برتر و سطح اول فوتبال باشگاهی را داشته باشند وهم چرخش تیم‌ها در لیگ برتر و لیگ آزادگان هیجان و حساسیت و زیبایی رقابت‌ها را دو چندان کرده و رخوت و ایستایی را از فوتبال باشگاهی ما دور کند.
جستجو
آرشیو تاریخی